Ποσό σχεδόν 3 εκατ. ευρώ «έβγαλε» η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου για τις δαπάνες αποκατάστασης των ζημιών από βανδαλισμούς στο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου, ή αλλιώς το «ηλεκτρονικό εισιτήριο», που εξυπηρετεί το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό και προαστιακό σιδηρόδρομο), εντός της πρώτης τριετίας λειτουργίας του.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Σύμφωνα με σχετική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνών Αθήνας) εγκρίθηκε, σε εφαρμογή της υπ. αριθ. 10/2021 απόφασης του Διαιτητικού Δικαστηρίου, η καταβολή στην «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ – HELLAS SMARTICKET» για τις δαπάνες αποκατάστασης των ζημιών από βανδαλισμούς και κακή χρήση για τα τρία πρώτα έτη λειτουργίας του ΑΣΣΚ (αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου), δηλαδή για τα έτη 2017, 2018, 2019 ποσού 2.807.685,53 ευρώ πλέον ΦΠΑ, καθώς και του ποσού που αντιστοιχεί στους τόκους υπερημερίας επί της ανωτέρω δαπάνης, υπολογιζόμενη από το χρόνο επίδοσης της ένδικης αιτήσεως, ήτοι από την 1η Δεκέμβριου 2020 έως και την ημερομηνία της ολοσχερούς εξόφλησής της.
Πρόκειται για την καταβολή αποζημίωσης στην κοινοπραξία των Τέρνα Ενεργειακή και LG CNS για τις περιπτώσεις ζημιών και βανδαλισμών ευθύνης Ο.Α.Σ.Α., για τα τρία πρώτα έτη λειτουργίας του έργου: «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις εταιρείες του Ομίλου Ο.Α.Σ.Α. με ΣΔΙΤ».
Υπενθυμίζεται ότι είχε τοποθετηθεί προ ολίγων μόλις ετών το σύστημα συλλογής κομίστρου στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό και προαστιακό σιδηρόδρομο), όπου προβλέπονταν οι επιβάτες να ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ στο μετρό και στον ηλεκτρικό να «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών (και τοποθέτηση μπάρας). Ειδικά στην αρχή είχαν παρατηρηθεί φαινόμενα περιστατικά βανδαλισμών σε βάρος εξοπλισμού του ΟΑΣΑ, ιδίως σε Μετρό και Ηλεκτρικό, αλλά και σε ακυρωτικά μηχανήματα σε λεωφορεία ή τρόλεϊ.
insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com