Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021

Αποκάλυψη της επόμενης γενιάς γαλλικών τρένων υψηλής ταχύτητας.

Παρουσιάστηκε σχεδόν 40 χρόνια μετά την πρώτη του έκθεση, το νέο μοντέλο TGV, TGV-M, αναμένεται να γίνει φάρος της γαλλικής βιομηχανίας σιδηροδρόμων και της καινοτόμου προσέγγισής του στο σχεδιασμό και τη βιωσιμότητα. Καταγράφουμε το τρένο υψηλής ταχύτητας, ανακαλύπτοντας την ιστορία του και εστιάζοντας στην προσέγγισή του χωρίς μηδέν.

Από την Ilaria Grasso Macola

Το TGV τέθηκε σε λειτουργία στις 22 Σεπτεμβρίου 1981, όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά από το Παρίσι στη Λυών σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Μετονομάστηκε από εφημερίδες σε όλο τον κόσμο ως "τρένο τύπου Concorde" , το TGV-το αρκτικόλεξο για Train à Grande Vitesse (τρένο υψηλής ταχύτητας)-έχει γίνει σύμβολο της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο.
Σχεδόν σαράντα χρόνια αργότερα, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αποκάλυψε την επόμενη γενιά τρένων TGV στο Παρίσι Gare de Lyon, τον ίδιο σταθμό όπου ο τότε πρόεδρος Francois Mitterand παρουσίασε για πρώτη φορά την υπηρεσία.
Στην ομιλία του, ο Μακρόν όρισε το τρένο υψηλής ταχύτητας ως ένα «τεχνολογικό θαύμα» που θα επιτρέψει στη Γαλλία να δημιουργήσει ένα «νέο σιδηροδρομικό σύμφωνο για να διαιωνίσει το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας μας». Θέτοντας σε λειτουργία το 2024, η νέα γενιά τρένων υψηλής ταχύτητας θα επικεντρωθεί συγκεκριμένα στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος, φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
«Αυτή η δεκαετία θα είναι η δεκαετία του νέου TGV, της καινοτομίας και των νέων τρόπων ταξιδιού για τους ψηφοφόρους μας», συνέχισε ο Μακρόν.

Το TGV: σύμβολο της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο

Αντλώντας έμπνευση από το ιαπωνικό τρένο υψηλής ταχύτητας Shinkansen από το Τόκιο στο Χοκάιντο, το TGV γεννήθηκε λόγω της ανάγκης να μειωθεί ο χρόνος των σιδηροδρομικών διαδρομών, ενώ συνδέονται περισσότερο τα διαφορετικά μέρη της χώρας με το Παρίσι. Όταν ξεκίνησε το 1981, το δίκτυο υψηλής ταχύτητας-μέρος ενός ευρύτερου συνόλου δραστηριοτήτων που πραγματοποίησε η γαλλική εθνική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF-επικεντρώθηκε στη σύνδεση του Παρισιού με τα νοτιοανατολικά μέσω της Λυών.
Τα επόμενα χρόνια, προστέθηκαν και άλλες γραμμές: το 1990 ήταν η σειρά της γραμμής Paris -Le Mans/Tours, ενώ μεταξύ 1992 και 2007, ξεκίνησαν οι γραμμές Λυών -Βαλάνς, Παρίσι -Λιλ, Βαλάνς -Μασσαλία και Παρίσι -Μπωντρεκούρ Το
"Το TGV είναι ένα σημάδι για ολόκληρο τον κόσμο ότι η Γαλλία είναι ένα μεγάλο και καινοτόμο έθνος, σε καλή θέση για να ανταγωνιστεί στον αγώνα της τεχνολογίας", δήλωσε ο τότε Πρόεδρος Mitterand κατά την ομιλία του στα εγκαίνια το 1981.
Τα τρένα TGV πήγαιναν αρχικά με ταχύτητα 180km/h - 30km/h γρηγορότερα από το ιαπωνικό αντίστοιχο - αλλά στα επόμενα 40 χρόνια, έγιναν πιο γρήγορα, φτάνοντας τη σημερινή ταχύτητα των 320 km/h.


Λόγω του πώς έφερε επανάσταση στην έννοια του ταξιδιού με τρένο, τα τελευταία 40 χρόνια, το TGV έγινε σύμβολο του γαλλικού σιδηροδρόμου, εμπνέοντας παρόμοια τρένα σε όλο τον κόσμο.

Στην Ιταλία, τρένα υψηλής ταχύτητας άρχισαν να εισέρχονται στην αγορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000, πρώτα με τη Frecciarossa το 2008 και την Italo το 2012. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Eurostar έχει συνδέσει το Λονδίνο με ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι και τις Βρυξέλλες, ενώ εγχώρια HS2 θα προσφέρει ταχύτερους χρόνους ταξιδιού.

Αποκάλυψη του TGV-M

«Χρόνια πολλά στην TGV και ζήτω το TGV του μέλλοντος!». Με αυτά τα λόγια στις 17 Σεπτεμβρίου, ο Πρόεδρος Μακρόν αποκάλυψε το νέο μοντέλο TGV, TGV-M.
Με την ονομασία «M» για σύγχρονα και αρθρωτά, τα τρένα TGV-M θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς τους την αρθρωτότητα, επιτρέποντας στον αριθμό των αυτοκινήτων να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, αναδιαμορφώνοντας τον εσωτερικό χώρο αφαιρώντας ή προσθέτοντας θέσεις.
Ο σχεδιασμός του στόλου θα λάβει επίσης περισσότερο υπόψη τη βιωσιμότητα, εστιάζοντας ειδικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Για να γίνει αυτό, τα τρένα TGV-M θα έχουν ανακυκλώσιμη δομή 97% καθώς και αεροδυναμικό σχήμα που επιτρέπει καλύτερη διείσδυση αέρα και 20% εξοικονόμηση ενέργειας.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τρένων Alstom-ο οποίος παρουσίασε την μονάδα οδήγησης της TGV-M για πρώτη φορά τον Μάιο του 2021 αλλά έλαβε την πρώτη παραγγελία το 2018-το κόστος συντήρησης θα μειωθεί επίσης κατά 30%.
Τα τρένα αναμένεται να παρέχουν την καλύτερη δυνατή υπηρεσία και όταν πρόκειται για συνδεσιμότητα και προσβασιμότητα στο πλοίο, με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και Wi-Fi. Το TGV-M είναι επίσης το πρώτο TGV που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με ενώσεις χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων.

Μια νέα επανάσταση στον γαλλικό σιδηρόδρομο

Ο νέος στόλος TGV-M είναι το τελευταίο από μια σειρά έργων που-τόσο σε κυβερνητικό όσο και σε επίπεδο βιομηχανίας-εστιάζουν στην καινοτομία του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας με βιωσιμότητα και μηδενικό σημείο αναφοράς.
Από την πλευρά της βιομηχανίας, η SNCF ξεκίνησε πρόσφατα το πρόγραμμα Planet Voyage για τρένα μεγάλων αποστάσεων, το οποίο επικεντρώνεται στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των τρένων κατά 20% έως το 2025. Η εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί ότι θα μειώσει τα μηδενικά απόβλητα έως το 2030, μειώνοντας τα απόβλητα από αυτοκίνητα, την ανάκτηση των υπολειπόμενων απορριμμάτων και την εξάλειψη του πλαστικού μίας χρήσης.
Σε επίπεδο κυβέρνησης, τα Ηλύσια χρηματοδότησαν μαζικά τη σιδηροδρομική βιομηχανία, επενδύοντας 61 δισ. Ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια και δεσμεύτηκε ότι θα επενδύσει επιπλέον 6,5 δισ. Ευρώ. Μέρος των κονδυλίων που έχουν διατεθεί έχουν διατεθεί για την αναζωπύρωση δρομολογίων νυχτερινών τρένων, όπως το Παρίσι -Νίκαια , ενώ αρκετά άλλα θα έρθουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

«Η φιλοδοξία μου [είναι] δέκα νυχτερινά τρένα το 2030 οργανώθηκε γύρω από τέσσερις κύριους άξονες: Μπορντό στη Μασσαλία, Ντιζόν στη Μασσαλία, Εκδρομές στη Λυών μέσω Ile-de-France και το Παρίσι Τουλούζη,» Μέλλον Rail ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών Ζαν-Μπατίστ Djebbari όπως λέει.

.railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com