Κυριακή 29 Αυγούστου 2021

Ξεχνάμε τον Προαστιακό στο βόρειο κομμάτι της Πάτρας για τα επόμενα χρόνια.

Τι αναφέρουν κύκλοι του ΟΣΕ

Το επιβατικό κοινό της βόρειας Πάτρας θα πρέπει σιγά – σιγά να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι τα επόμενα πέντε χρόνια τουλάχιστον, μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών για την έλευση του σύγχρονου τρένου, δεν θα υπάρχει Προαστιακός για το κομμάτι αυτό της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Αυτό αναφέρουν κύκλοι του ΟΣΕ σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα το οποίο αναφέρεται σε επικείμενη αποψίλωση της γραμμής του Προαστιακού μέσα στον επόμενο μήνα.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι η αποψίλωση αυτή πρέπει να γίνει άμεσα αφού είναι παράλληλη με την επιτάχυνση των εργασιών για την άφιξη του σύγχρονου ηλεκτρικού τρένου.
Το όλο ζήτημα έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις στους κατοίκους της βόρειας Πάτρας και κυρίως των περιοχών του Ρίου, του Καστελόκαμπου και της Αγυιάς που χρησιμοποιούσαν το τρενάκι για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν η επικείμενη κατάργηση του Προαστιακού θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στους φοιτητές της Πάτρας που αποτελούν τον μεγαλύτερο όγκο του τρένου για τις μετακινήσεις τους στο Πανεπιστήμιο, αλλά και στους εργαζόμενους του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου.
Η κατάργηση του Προαστιακού αναμένεται να επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο στην Πάτρα και σίγουρα δεν θα βοηθήσει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.
Το τρενάκι της Πάτρας κατόρθωσε μέσα από την λειτουργία του τα τελευταία έντεκα χρόνια να αποδείξει το πόσο χρήσιμο ήταν για την καθημερινότητα της πόλης.
Η γραμμή μάλιστα που καταργείται ήταν αυτή που είχε πετύχει μία μεγάλη εμπορική δυναμική, με το επιβατικό κοινό να την εμπιστεύεται.
Όμως από τη στιγμή που βγήκε στο προσκήνιο το ζήτημα της άφιξης του σύγχρονου ηλεκτρικού τρένου, πέρασε σταδιακά, σύμφωνα με το κοινό της Πάτρας, σε μία υποβάθμιση με πολλά προβλήματα να παρουσιάζονται που είχαν να κάνουν κυρίως με τη μείωση των δρομολογίων.

Από την Κανελλοπούλου η υπόγεια χάραξη

Ως που φτάνουμε στην αποψίλωση του για ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει καμία μελέτη και κανένα χρονοδιάγραμμα, χωρίς καν να γνωρίζουμε το πότε θα ολοκληρωθεί.
Μιλάμε βέβαια για το έργο της υπογειοποίησης του σύγχρονου τρένου που έχει ζητήσει η πόλη, οι κάτοικοι και ο δήμος της.
Πάνω στο έργο αυτό οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπόγεια χάραξη της γραμμής θα ξεκινήσει από το ύψος της Κανελλοπούλου και μετά, και όχι από το Ρίο, έτσι όπως έχουν ζητήσει οι κάτοικοι της Πάτρας και ο δήμος.
Το υπουργείο Υποδομών το έψαξε το όλο ζήτημα, προσπαθώντας να βρει μια άκρη για να ικανοποιήσει το αίτημα της πόλης, όμως δεν τα κατάφερε.
Μένει να δούμε τις αντιδράσεις που είναι να υπάρξουν και αν η υπόγεια χάραξη αφήσει οριστικά το βόρειο κομμάτι της Πάτρας, χωρίς Προαστιακό. Κάτι που φώναζαν από την αρχή πολλά άτομα του τεχνικού χώρου που ειδικεύονται στα σιδηροδρομικά έργα.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι εφόσον καταργηθεί για τόσο μεγάλο διάστημα ο Προαστιακός στην βόρεια Πάτρα, χωρίς καν να γνωρίζουμε αν θα επανέλθει, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η επέκταση της γραμμής του, αυτή δηλαδή που ξεκινάει από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και φτάνει στην Κάτω Αχαΐα, δεν θα μπορέσει να μείνει βιώσιμη από μόνη της, με το ενδιαφέρον του κοινού να παραμένει χαμηλό. Άρα μάλλον πάει και αυτή προς κατάργηση με μαθηματική ακρίβεια…

patrasevents.gr
sidirodromikanea