Τα τρένα maglev χρησιμοποιούν ισχυρούς ηλεκτρομαγνήτες για να κρατούν μετέωρα τα βαγόνια
Τρένο μαγνητικής αιώρησης που αναπτύσσει ταχύτητα 600 χιλιομέτρων την ώρα παρουσίασε την Τρίτη η Κίνα σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Το τρένο που αναπτύχθηκε με εγχώρια τεχνολογία maglev και κατασκευάστηκε στην παράκτια πόλη του Τσινγκντάο είναι έτσι το ταχύτερο χερσαίο όχημα παγκοσμίως.
Τα τρένα maglev, τα οποία χρησιμοποιούνται σε εμπορικά δρομολόγια σε Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα, βασίζονται σε ισχυρούς ηλεκτρομαγνήτες για να κρατούν μετέωρα τα βαγόνια, χωρίς καμία επαφή με τις ηλεκτρικές ράγες. Η απουσία τριβής επιτρέπει στην αμαξοστοιχία να αναπτύσσει μεγαλύτερες ταχύτητες.
Η Κίνα πειραματίζεται με την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης εδώ και δύο δεκαετίες, στη χώρα όμως λειτουργεί μόνο μία τέτοια σιδηροδρομική σύνδεση, ανάμεσα στη Σαγκάη και ένα από τα αεροδρόμια της πόλης.
Κινούμενο με ταχύτητα 600 χιλιομέτρων την ώρα, το νέο τρένο θα χρειαζόταν μόνο 2,5 ώρες για να διανύσει την απόσταση των 1.000 χιλιομέτρων ανάμεσα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη.
Συγκριτικά, η ίδια διαδρομή θα διαρκούσε 3 ώρες με το αεροπλάνο και 5,5 ώρες με τις σημερινές υπερταχείες, επισημαίνει το Reuters.
Παραμένει ωστόσο ασαφές σε ποια δρομολόγια θα μπορούσε να εφαρμοστεί η νέα τεχνολογία, δεδομένου ότι το κόστος είναι υψηλό και οι υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές δεν είναι συμβατές.
tovima.gr
sidirodromikanea