Σάββατο, 17 Ιουλίου 2021

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ ΠΡΟΣ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ

Σημαντικές εξελίξεις υπάρχουν για την παλιά και σημαντική πρόταση της επέκτασης του Δικτύου του Οδοντωτού.


Το έργο που εκφράστηκε από την πρόταση που έγινε από το Δήμαρχο Καλαβρύτων κο Παπαδόπουλο, προκρίθηκε στην επιτροπή "Ελλάδα 2021" και αποδέχθηκε αμέσως ο Πρωθυπουργός κος Μητσοτάκης, αφορά το µεγάλο αναπτυξιακό όραµα της επέκτασης του Οδοντωτού προς την Αγια Λαύρα, μήκους 4,5 χιλιομέτρων και έτσι πλέον παίρνει «σάρκα και οστά», όπως είχε από καιρό αποκαλύψει η εφημερίδα "Ωρα των Καλαβρύτων.
Χθες ήρθε στα Καλάβρυτα ο αν. διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς, το μέλος της διοίκησης από την Αχαΐα Μάκης Κατσιγιάννης, συνοδευόμενοι από στελέχη του ΟΣΕ, βρέθηκαν στο Δημαρχείο, για να συζητήσουν με τον κ. Παπαδόπουλο, αλλά κυρίως να δουν από κοινού, το προσχέδιο από το ιδιωτικό μελετητικό γραφείο που έχει αναλάβει να αποτυπώσει τη χάραξη του έργου.
Να σημειώσουμε την βούληση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού, να προχωρήσει γρήγορα τεχνικά, και με χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της περιφέρειας και να κατασκευαστεί άμεσα.

Παπαδόπουλος: Για εμάς τους Καλαβρυτινούς, ο Οδοντωτός δεν είναι μόνο ένα μέσο μετακίνησης. Είναι πολλά περισσότερα

Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος κος Παπαδόπουλος επισημαίνει:
Για εμάς τους Καλαβρυτινούς, ο Οδοντωτός δεν είναι μόνο ένα μέσο μετακίνησης. Είναι πολλά περισσότερα.
Είναι στοιχείο της κουλτούρας μας, είναι μέρος της τοπικής μας ταυτότητας, είναι κομμάτι της Ιστορίας και της ζωής μας.
Είναι το παρελθόν αλλά και το μέλλον μας, η ζωντανή απεικόνιση όλων αυτών που συζητούμε σήμερα, για το πώς το τρένο, μέσα απ’ τους συρμούς του, δεν μεταφέρει μόνο επιβάτες και αγαθά, αλλά μεταφέρει ανάπτυξη, πολιτισμό, ευημερία και σεβασμό στο περιβάλλον.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, έχει σημασία ν’ αναφερθεί ότι η ονομασία Οδοντωτός προέκυψε από την «οδόντωση» στις γραμμές ώστε, σ’ ορισμένα σημεία, οι αμαξοστοιχίες να μπορούν να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν πάνω σ’ επιφάνειες με μεγάλη κλίση. Να «γαντζώνονται», δηλαδή, σε μια οδοντωτή σιδηροτροχιά ανάμεσα στις δυο ράγες, με την χρήση ειδικών γραναζιών.
Αυτό το τρένο για την περιοχή μας είναι ένας νοητός ιμάντας τουριστικής ανάπτυξης και είναι βέβαιο ότι αν δεν υπήρχε ο Οδοντωτός τα Καλάβρυτα δεν θα είχαν τη φυσιογνωμία που έχουν σήμερα.
Γι’ αυτό, ως Δήμος Καλαβρύτων, επιμένουμε στην διαρκή ανάδειξη, αναβάθμιση και αξιοποίηση του Οδοντωτού, με κάθε δυνατό τρόπο.
Και είχαμε την ευκαιρία, πριν μερικούς μήνες, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Ζαΐμη, να καταθέσουμε μια δέσμη προτάσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ. Τσαλίδη, ώστε ο Οδοντωτός να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη φυσιογνωμία του, τα δρομολόγια και την δυναμικότητά του.
Αξιοποιώντας ακόμα και τους παραδοσιακούς συρμούς που σήμερα έχουν παροπλιστεί, ακόμα και τις παλιές μηχανές που παραμένουν στα Καλάβρυτα και στο Διακοπτό, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν ξανά ακόμα και για τουριστικούς λόγους, ως κομμάτι μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας που θα συνδέει τον επισκέπτη με την Ιστορία του Οδοντωτού.

Και, φυσικά, αξιοποιώντας και τις μεγάλες δυνατότητες των τεσσάρων καινούργιων συρμών που, σε περιόδους αιχμής, θα μπορούσαν να συνδεθούν ανά δυο και να διπλασιάσουν έτσι την επιβατική δυναμικότητα τους και τον αριθμό των επισκεπτών προς τα Καλάβρυτα και αντιστρόφως.
Με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία, όπως και με την Περιφέρεια, και είμαι βέβαιος ότι με το Μνημόνιο Συνεργασίας που θα υπογραφεί πολλές απ’ τις προτάσεις μας θα πάρουν σύντομα την οδό της υλοποίησης.
Ασφαλώς, θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμουν και στην μεγάλη ανάγκη που υπάρχει για την συντήρηση και ανάπλαση των τριών σταθμών του Οδοντωτού, σε Διακοπτό, Ζαχλωρού και Καλάβρυτα, απ’ όπου κάθε χρόνο περνούν χιλιάδες Έλληνες και ξένοι επισκέπτες.
Και εδώ μιλάμε για ένα έργο που, επίσης, πρέπει να μπει σε προτεραιότητα. Όπως και η ενίσχυση της προβολής του Οδοντωτού, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Εν τούτοις, ο μεγάλος στόχος, εκεί που εστιάζουμε όλες τις δυνάμεις μας είναι η επέκταση του Οδοντωτού προς την Ιερά και Ιστορική Μονή της Αγίας Λαύρας και προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων.
Για την μεν Αγία Λαύρα, είναι αυτονόητη η ανάγκη.
Ένα μνημείο συνδεδεμένο με την Ελευθερία, με την Πίστη, με την Εθνεγερσία, που συγκεντρώνει κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες απ’ ολόκληρη τη χώρα. Και εδώ έχουμε την πρόσφατη δέσμευση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξασφάλιση χρηματοδότησης ώστε ο Οδοντωτός να φτάσει ως τη Μονή.

Δείτε την διαδρομή





kalavrytanews.com
sidirodromikanea