Εκτεταμένες στρατιωτικές εγκαταστάσεις χτίστηκαν πάνω και γύρω από τη κορυφή Brocken, που διευθύνονταν από τον Σοβιετικό στρατό και την κρατική ασφάλεια της Ανατολικής Γερμανίας. Οι εγκαταστάσεις έπαιξαν βασικό ρόλο στις δραστηριότητες κατασκοπείας και συγκέντρωσης πληροφοριών κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Τα βουνά Harz διέθεταν πύργους παρακολούθησης, φράκτες από σύρματα και ναρκοπέδια. Ο σιδηρόδρομος γρήγορα μετατράπηκε σε πύλη εφοδιασμού για τα στρατεύματα, ενώ παράλληλα μετέφερε πληροφοριοδότες.
Αυτές οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις κατέρρευσαν σταδιακά από το 1990 και έπειτα με τον τελευταίο Ρώσο στρατιώτη να εγκαταλείπει το Brocken τον Μάρτιο του 1994. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε κυρίως για την απομάκρυνση περιττών εξοπλισμών, υλικών και στρατιωτών από το βουνό.
Ωστόσο, η λειτουργία του δεν ήταν καθόλου βέβαιη, έως ότου το δίκτυο ανακαινίστηκε με περιφερειακή υποστήριξη, και τα τουριστικά τρένα επέστρεψαν στη κορυφή Brocken, τον Σεπτέμβριο του 1991.
Δύο χρόνια αργότερα, το σιδηροδρομικό δίκτυο ιδιωτικοποιήθηκε και έλαβε την ονομασία "HSB". Παρόλο που διοικείται ως ιδιωτική εταιρεία, το "HSB" ανήκει και υποστηρίζεται πλέον από τις πολιτείες Sachsen-Anhalt και Thuringia, οι οποίες επιδοτούν την επιχείρηση τουριστικό αξιοθέατο.
Το τρένο σήμερα περνάει από τα καταπράσινα δάση των βουνών Mittelgebirge, της Γερμανίας και φθάνει μέχρι το υψηλότερο σημείο της περιοχής, τη κορυφή Brocken. Το τρένο διασχίζει το δάσος του Drei Annen Hohne και του Nordhausen, ενώ άλλο δρομολόγιο περνάει από κοιλάδες και κατευθύνεται προς τη πόλη Quedlinburg, αναγνωρισμένη ως τοπίο πολιτισμικής κληρονομιάς, από την UNESCO.
Όπως αναφέρει το CNN, η κορυφή του βουνού περιλαμβάνει σήμερα ξενοδοχείο, εστιατόρια, μουσείο καθώς και βοτανικό κήπο.
news247.gr
sidirodromikanea