Το IKEA Supply Chain Operations επιλέγει το τρένο για τη μεταφορά προϊόντων μεταξύ του λιμανιού της Βαρκελώνης και του τερματικού σταθμού Tarragona στην Ισπανία. Σε συνεργασία με τη Maersk, η εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών ειδών οικιακής επίπλωσης αποφάσισε να μεταβεί από δρόμο σε σιδηροδρομικό για απόσταση 100 χιλιομέτρων από και προς το κέντρο αποθήκης και διανομής πελατών της στο Valls της Καταλονίας.
Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος
Το ΙΚΕΑ χρησιμοποιούσε στο παρελθόν φορτηγά για τη μεταφορά προϊόντων μεταξύ της Βαρκελώνης-Valls. Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο του 2020, οι συζητήσεις με τον Maersk ξεκίνησαν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση για τις μεταφορές, η οποία βρίσκεται τώρα σε εφαρμογή. Συγκεκριμένα, το τρένο της Maersk μεταφέρει προϊόντα IKEA από τη Βαρκελώνη στην Ταραγόνα, καλύπτοντας 100 χιλιόμετρα. Από την Ταραγόνα, το φορτίο μεταφέρεται σε φορτηγά για μια υπόλοιπη απόσταση 30 χιλιομέτρων προς Valls. Έτσι, η υπηρεσία έχει διατροπικό προφίλ μικρής απόστασης.Τρένα IKEA-Maersk στην Ισπανία.
Ενθαρρυντικό προφίλ μικρών αποστάσεων
Είναι κατανοητό ότι η σημασία των παγκόσμιων εταιρειών να εισέλθουν στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μεγάλη σημασία. Οι σιδηροδρομικές μεταφορές που αποκτούν τέτοιους πελάτες μεταφράζονται σε δύο πράγματα: πρώτον, η σιδηροδρομική εταιρεία κερδίζει την εμπιστοσύνη των φορτωτών και των μεγάλων πελατών λόγω της αποτελεσματικής απόδοσης και της ανταγωνιστικότητάς της. Δεύτερον, υπάρχει μια πολιτιστική αλλαγή στη νοοτροπία σημαντικών φορτωτών που τώρα αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς αντί για οδικές μεταφορές.
Ωστόσο, η πιο σημαντική πτυχή αυτής της συνεργασίας μεταξύ Maersk και IKEA είναι το προφίλ μικρών αποστάσεων της υπηρεσίας. Οι εταιρείες που επιλέγουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω μεγάλων αποστάσεων εσωτερικών μεταφορών είναι ένα πράγμα λόγω των πολύ γρήγορων χρόνων διέλευσης, της ανταγωνιστικότητας των τιμών, των εξατομικευμένων λύσεων και, τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, της καλύτερης περιβαλλοντικής απόδοσης. Ωστόσο, οι σιδηροδρομικές μεταφορές για τόσο μικρή απόσταση, που παραδοσιακά καλύπτονται από φορτηγά, είναι κάτι που πρέπει να επικεντρωθεί ολόκληρος ο τομέας.
Ειδικά όσον αφορά το μέγεθος του πελάτη, θα μπορούσε κανείς να πει ότι τέτοιες μετατοπίσεις από δρόμο σε σιδηρόδρομο θα μπορούσαν να είναι οι μικρές μάχες που θα μπορούσαν να κερδίσουν τον «πόλεμο» για μετατόπιση τρόπων μεταφοράς και ένα πιο πράσινο μέλλον των μεταφορών. Επιπλέον, η ίδια λύση έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία από το IKEA και το Maersk μεταξύ Vado και Piasenca στην Ιταλία, καθιστώντας την ισπανική υπόθεση ακόμη πιο εφικτή.
Το αποτύπωμα είναι η κύρια προϋπόθεση
Για το ΙΚΕΑ, το σημείο για να στραφούμε σε σιδηροδρομικές λύσεις έγκειται στους περιβαλλοντικούς στόχους του. «Ο στόχος του IKEA είναι να γίνει θετικό για το κλίμα έως το 2030. Για εμάς, στις επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας IKEA, αυτό μεταφράζεται σε μείωση των εκπομπών από κάθε μεταφορά που κάνουμε κατά μέσο όρο -70%. Πιστεύουμε σε ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο λύσεων για τη μεταφορά άνθρακα, και δεν υπάρχει ασημένια σφαίρα. Μέσω καινοτόμων συνεργασιών και στενών συνεργασιών με τους παρόχους υπηρεσιών μας, όπως η Maersk, μπορούμε να κάνουμε τα απαραίτητα, φιλόδοξα βήματα για την επίτευξη του στόχου μας », σχολίασε η Elisabeth Munck af Rosenschöld, Διευθυντής Αειφορίας στην ΙΚΕΑ Supply Chain Operations.
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/06/24/ikea-onboards-maersks-train-in-spain/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea