Σάββατο, 26 Ιουνίου 2021

Το «βέλος» πιάνει σταθμό...

ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ Η ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ -ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΙ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΣΤΙΣ 7.40 ΠΕΡΙΠΟΥ

Θέμα ημερών είναι η δρομολόγηση του πρώτου «βέλους» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης.


Μέχρι το τέλος του μήνα ή μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου θα μπει στις ράγες για το παρθενικό του ταξίδι, φιλοδοξώντας να αλλάξει το σιδηροδρομικό τοπίο, τουλάχιστον στον κεντρικό άξονα της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», το «βέλος» θα εκτελεί το πρωινό δρομολόγιο, αναχωρώντας από τον σταθμό της Λάρισας στις 7.40 περίπου, με προορισμό την Αθήνα.
Σήμερα το δρομολόγιο αυτό έχει –προσωρινά- καταργηθεί, με αποτέλεσμα, εδώ και αρκετό καιρό να εκτελούνται μόλις 4 δρομολόγια προς Αθήνα και ισάριθμα με αντίθετη φορά. Έτσι, το πρώτο δρομολόγιο αναχωρεί από τη Λάρισα στις 10.40 π.μ. και το τελευταίο στις 19.40, ενώ αντίστροφα το πρώτο τρένο της ημέρας αφήνει στον Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα στις 9.22 το πρωί και το τελευταίο στις 6.22 το απόγευμα. Με τη δρομολόγηση του «βέλους» θα υπάρξει αναδιάταξη των δρομολογίων, ενώ το ταξίδι Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα εκτελείται σε 3 ώρες και 15 λεπτά, ενώ αυτό μεταξύ Λάρισας-Αθήνας σε 2 ώρες και 15 λεπτά.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες μας οι ελλείψεις σε προσωπικό, ειδικά σε μηχανοδηγούς και ελεγκτές, επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την πυκνότητα των δρομολογίων, ενώ ένας αριθμός νεοπροσλαμβανόμενων εργαζομένων εκτελεί αυτό το διάστημα την πρακτική του εξάσκηση.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη «ο προγραμματισμός είναι συνολικά να υπάρχουν πέντε «ιταλικά» τρένα. Δύο ζεύγη θα κινούνται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και άλλα δύο αντίστροφα. Ένα τρένο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό, για τυχόν, βλάβες, συντήρηση κ.ο.κ. Η επένδυση που πραγματοποιεί για αυτά τα τρένα είναι συνολικά 70 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της ανακαίνισης των μηχανοστασίων Ρέντη και Θεσσαλονίκης.»ΜΑΚΡΑ ΤΡΕΝΑ...
Τα τρένα που μετασκευάζει πλήρως η Alstom, αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά το τρένο, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις (από περίπου 300 που έχουν οι σημερινές αμαξοστοιχίες), εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στη δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.

eleftheria.gr
sidirodromikanea