Τετάρτη, 2 Ιουνίου 2021

Πράσινοι: 7 προτάσεις για σιδηρόδρομο και βιώσιμες μεταφορές στη Δ. Μακεδονία


Οι "Πράσινοι" υπέβαλαν 7 προτάσεις για το σιδηρόδρομο και τις βιώσιμες μεταφορές για στενότερη οικονομική διασύνδεση με Θεσσαλονίκη, Μοναστήρι και Κορυτσά.

-Γραμμή Φλώρινας: Συντόμευση διαδρομής (με νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Σκύδρα μέσω Γιαννιτσών), ηλεκτροκίνηση, επέκταση προς Καστοριά και προς Αλβανία - Πόγραδετς - Κορυτσά. Προβλέπεται για το 2037, χρειάζεται επιτάχυνση και άμεση ωρίμανση της αρχικής μελέτης.
-Άμεση λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινα - Μοναστήρι, στην ήδη ανακατασκευασμένη γραμμή.
-Γραμμή Κοζάνης - σιδηροδρομική Εγνατία: ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Βέροια - Πλατύ, νέα γραμμή Βέροια - Κοζάνη. Επόμενο βήμα η επέκταση προς Καλαμπάκα και, στη συνέχεια, προς Γιάννενα & Ηγουμενίτσα.
-Προαστιακή γραμμή Κοζάνη - Αμύνταιο - Φλώρινα: αποκατάσταση και ηλεκτροκίνηση της υπάρχουσας κομμένης γραμμής, για επικοινωνία της Κοζάνης με Φλώρινα - Έδεσσα - Μοναστήρι και, μελλοντικά, με Κορυτσά/Αλβανία. Για το τμήμα που είχε αποκοπεί το 2010 για άνοιγμα νέων λιγνιτωρυχείων, η αποκατάσταση αποτελεί υποχρέωση της ΔΕΗ.
-Κέντρο συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στον μελλοντικό εμπορευματικό σταθμό της Κοζάνης, στο Μαυροδένδρι. Χωροθέτηση επιπλέον εμπορευματικού σταθμού, σε άλλο σημείο του λιγνιτικού άξονα, για συγκέντρωση και φόρτωση αγροτικών προϊόντων.
-Επαρκής κάλυψη όλων των οικισμών με δρομολόγια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, σε συνεργασία με το σχεδιαζόμενο Πάρκο Ηλεκτροκίνησης, τους δήμους και τα ΚΤΕΛ.
-Για επενδύσεις με σημαντικό αριθμό εργαζομένων και επισκεπτών, εξαντλείται κάθε δυνατότητα χωροθέτησης με άμεση πρόσβαση από σιδηροδρομικό σταθμό.

energypress.gr
sidirodromikanea