Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας Άλσος Βεΐκου - Γουδή με την υπογραφή χθες της σύμβασης κατασκευής του έργου μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας των Άβαξ - Ghella SpA - Alstom Transport S.A.
Της Τέτης Ηγουμενίδη
Το υπουργείο Υποδομών κάνει λόγο για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. (η προσφορά του αναδόχου). Η συμβατική διάρκεια κατασκευής είναι 8 χρόνια.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος.
Η γραμμή 4 μήκους 13 χιλ. θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, το Μουσείο Μπενάκη (κτήριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη και θα συνδέεται με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Η σύμβαση υπεγράφη χθες παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ενώ παρέστησαν στην εκδήλωση ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαος Κουρέτας και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Ο κ. Καραμανλής με την ευκαιρία της υπογραφής της σύμβασης αναφέρθηκε ειδικότερα όσον αφορά τον σταθμό που θα κατασκευαστεί στα Εξάρχεια. Όπως είπε, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν άλλαξε τον σχεδιασμό. Ο σταθμός των Εξαρχείων ήταν εξαρχής στην πλατεία σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος επεσήμανε: «Για εμάς δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως και σίγουρα δεν υπάρχουν άβατα».
naftemporiki.gr
sidirodromikanea