Τρίτη 25 Μαΐου 2021

Νέα τεχνολογία στα τρένα μειώνει το κόστος ενέργειας και βελτιώνει την ασφάλεια μηχανοδήγησης μέσω της εφαρμογής iPad.

Πριν από σχεδόν 40 χρόνια, ο Peter Pudney οδηγούσε τα τρένα μεταξύ Gawler και Adelaide, εργαζόμενος με έναν απλό αλγόριθμο για να βοηθήσει τους οδηγούς να κρατήσουν χρόνο και να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας.

Ένας μεταπτυχιακός φοιτητής στο τότε Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Νότιας Αυστραλίας (SAIT), το λογισμικό που βοήθησε να αναπτύξει θα μετρήσει τον αριθμό των φορών που οι τροχοί σε ένα τρένο γύρισαν για να υπολογίσουν πού ήταν σε ένα ταξίδι.

Σήμερα, το GPS έχει αντικαταστήσει τον αριθμό των χειροκίνητων τροχών και ο αλγόριθμος - εκλεπτυσμένος και βελτιωμένος για τέσσερις δεκαετίες - τώρα τρέχει στις καμπίνες των 8.000 αμαξοστοιχιών επιβατών, εμπορευμάτων και βαρέων μεταφορών σε τέσσερις ηπείρους.

Το λογισμικό χρησιμοποιεί πληροφορίες σχετικά με την αμαξοστοιχία, τη διαδρομή και το χρονοδιάγραμμα για τον υπολογισμό αποτελεσματικών στρατηγικών οδήγησης και συμβουλεύει τους οδηγούς πότε να επιταχύνουν και φρενάρουν για να διασφαλίσουν ότι φτάνουν εγκαίρως με ελάχιστη χρήση ενέργειας.

Εμπορικό σήμα ως Energymiser , το έξυπνο λογισμικό συμβουλών για οδηγούς τρένων που αναπτύχθηκε από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Pudney και την Ομάδα Προγραμματισμού και Ελέγχου από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας οδήγησε στην πιο μακροχρόνια βιομηχανική συνεργασία στην ιστορία της UniSA.

Για 23 χρόνια, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Βιομηχανικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών της UniSA συνεργάστηκε με την TTG Transportation Technology (πρώην TMG) ​​για την ανάπτυξη του Energymiser, βοηθώντας τη διεθνή σιδηροδρομική βιομηχανία να βελτιστοποιήσει τον προγραμματισμό των τρένων, την ενεργειακή απόδοση και την ασφάλεια των οδηγών.

Νωρίτερα φέτος, αυτό το κεφάλαιο έκλεισε με την πώληση TTG στην εταιρεία τεχνολογίας Modaxo με έδρα το Τορόντο , η οποία ειδικεύεται σε παγκόσμια δημόσια και ιδιωτικά λογισμικά μεταφορών στους τομείς επιβατών και εμπορευματικών μεταφορών.

Η Modaxo είναι θυγατρική του Constellation Software, ενός οργανισμού πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι λύσεις της TTG έγιναν μέρος του συνολικού χαρτοφυλακίου λύσεων της Modaxo, που προσφέρεται μέσω του Ομίλου Trapeze.

Ενώ η πώληση σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής, εισάγει ένα συναρπαστικό νέο κεφάλαιο για την UniSA και τους δημιουργούς της Energymiser.

«Η ερευνητική συνεργασία συνεχίζεται υπό το Modaxo, οι οποίοι είναι πολύ ενθουσιώδεις για το έργο που κάνουμε στο UniSA», λέει ο καθηγητής Pudney.

«Είναι πρόθυμοι να διερευνήσουν πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν όχι μόνο τον προγραμματισμό και τον έλεγχο των τρένων, αλλά και των ελαφρών σιδηροδρόμων και των λεωφορείων, οπότε είμαστε πολύ κατάλληλοι για αυτούς».

Ο Ben Dvoracek, Διευθύνων Σύμβουλος της ANZ Rail στην TTG και την Trapeze, επανέλαβε αυτά τα συναισθήματα.

«Η επιτυχία που είχαν μαζί η TTG και η UniSA είναι αρκετά μοναδική. Εστιάζοντας συγκεκριμένα στην ανάπτυξη της τεχνολογίας μεταφορών, σκεφτόμαστε συνεχώς διαφορετικούς τρόπους για να κάνουμε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς μεταφορών παραγωγικούς και αποδοτικούς », λέει ο Dvoracek.

«Ο κόσμος εξελίσσεται γρηγορότερα από ποτέ. Με μια έξυπνη και αφοσιωμένη ομάδα TTG και UniSA, θα συνεχίσουμε να διατηρούμε ένα αυξημένο επίπεδο περιέργειας και να επικεντρωνόμαστε στον τρόπο με τον οποίο βελτιώνουμε την ικανότητα της τεχνολογίας να οδηγεί τη βιωσιμότητα στις μεταφορές », λέει.

Ο επίκουρος καθηγητής Pudney ερευνά επί του παρόντος πώς να συντονίζει καλύτερα τα δρομολόγια των τρένων για τον έλεγχο της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα δίκτυο, σε συνεργασία με την κρατική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF της Γαλλίας σε αυτό το έργο.

«Ο στόχος είναι να μειωθεί η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά τις περιόδους αιχμής, έτσι ώστε η Γαλλία και άλλες χώρες να μην χρειάζεται να χτίσουν νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα για να τροφοδοτήσουν τα τρένα τους.

«Καθώς τα ορυκτά καύσιμα γίνονται πιο ακριβά και μπαίνουμε σε έναν κόσμο με περιορισμό άνθρακα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να κάνουμε τα τρένα πιο ενεργειακά αποδοτικά. Βρισκόμαστε στο στάδιο τώρα όπου δεν μπορείτε να χτίσετε περισσότερα τρένα και περισσότερες  γραμμές. Πρέπει απλώς να ακονίσουμε την τεχνολογία για να αυξήσουμε την αποδοτικότητα και να μειώσουμε τις εκπομπές. "

Το Energymiser τώρα αναπτύσσεται ή έχει δοκιμαστεί σε τρένα σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, την Κίνα, την Ινδία, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και την Αφρική. Χρησιμοποιείται σε μερικά από τα μεγαλύτερα και βαρύτερα εμπορευματικά τρένα στον κόσμο (βάρους 22.000 τόνων και μήκος 2,5 χιλιομέτρων), καθώς και τρένα TGV που φτάνουν ταχύτητες 320 km / h.

Το λογισμικό εξοικονομεί σιδηροδρομικές εταιρείες έως και το 20% του ενεργειακού τους κόστους. Τα τρένα Arriva στην Ουαλία, για παράδειγμα, ανέφεραν εξοικονόμηση 750.000 λίτρων καυσίμου στον στόλο των 125 αμαξοστοιχιών σε μια περίοδο 12 μηνών, και οι αυστραλιανοί σιδηροδρομικοί φορείς κερδίζουν κατά μέσο όρο 2 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Ο καθηγητής Pudney λέει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει επίσης αναφέρει λιγότερα περιστατικά όπου οι οδηγοί τρένων ξεπερνούν σταθμούς, χάρη στο σύστημα συμβουλών της Energymiser.

«Είναι πραγματικά ικανοποιητικό να δουλεύεις συνεχώς σε ένα έργο για το τελευταίο τέταρτο ενός αιώνα, ξεπερνώντας μια ατέρμονη ροή ενδιαφέρων προκλήσεων. Η επόμενη φάση της έρευνάς μας θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο ταιριάζουμε τη χρήση ενέργειας με τη διαθέσιμη ανανεώσιμη ενέργεια. Θα είναι μια συναρπαστική στιγμή », λέει.

Ο ιδρυτής της TTG Dale Coleman περιέγραψε το Modaxo ως «ιδανική εφαρμογή» για την TTG, προσθέτοντας δύναμη, εμπειρία, πάθος και ποικιλομορφία στην ερευνητική συνεργασία με την UniSA.

«Χάρη στην εμπειρία των ερευνητών της UniSA, συμπεριλαμβανομένου του καθηγητή Phil Howlett και του καθηγητή Peter Pudney - και πρώην καθηγητή Ian Milroy - η TTG μπόρεσε να οικοδομήσει μια παγκόσμια επιχείρηση και να αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της», λέει ο Coleman.

Δείτε το βίντεο που εξηγεί την εφαρμογή Energymiser στη διεύθυνση : https://bit.ly/3bOD56p


newswise.com/articles/new-technology-in-train-to-reduce-rail-energy-costs-and-improve-driver-safety-via-ipad-app

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea