Τρίτη, 25 Μαΐου 2021

Ξεμπλοκάρει η επένδυση στο Θριάσιο.

Με δηλώσεις του ο υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής αποκάλυψε πως επήλθε συμφωνία στη διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. και προανήγγειλε την οριστικοποίηση των αναθεωρημένων όρων για την επένδυση.

Πέννυ Κούτραp.

Με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή σε τηλεδιάσκεψη και στο πλαίσιο της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, φαίνεται πως δρομολογείται η αναθεωρημένη σύμβαση για το Θριάσιο και το κλείσιμο της εκκρεμότητας με την Ε.Ε.

Ο υπουργός ανέφερε πως μετά από «σκληρή διαπραγμάτευση», ξεπεράστηκαν τα εμπόδια όσον αφορά τα 12 σημεία της προηγούμενης σύμβασης παραχώρησης, τα οποία αναμένεται να τροποποιηθούν προκειμένου να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Ε.Ε.

Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο μεταξύ της ΓΑΙΑΟΣΕ και του σχήματος ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair έχει υπογραφεί από το 2018, αλλά δεν έχει προχωρήσει μετά από μπλόκο που έθεσε η DG Comp.

Ειδικότερα, μεταξύ των 12 σημείων της σύμβασης παραχώρησης που είχε ζητήσει να αλλάξουν, ώστε να γνωμοδοτήσει θετικά, περιλαμβάνεται η αύξηση του τιμήματος από τα 31 εκατ. στα 62 εκατ. ευρώ, η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια, κ.α. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί με στόχο την αξιοποίηση ακινήτου 588 στρεμμάτων.

Σημειώνεται πως στο σχήμα που ελέγχει τη ΘΕΚ, ποσοστό 80% κατέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, 20% η η Goldair Cargo, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο της αναθεώρησης εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανακατάταξη των ποσοστών και αύξηση της συμμετοχής στην επένδυση εκ μέρους της Goldair Cargo. Υπενθυμίζεται πως η επένδυση στο Θριάσιο αφορά στο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας, το οποίο θα συνδυαστεί με σιδηροδρομικές υποδομές.

Τέλος, σύμφωνα με τις αναφορές του υπουργού Υποδομών στο ΕΒΕΠ, στόχος είναι η αναθεωρημένη σύμβαση να περάσει προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί εκ νέου από τη Βουλή και να υπογραφεί το φθινόπωρο, ώστε να ξεκινήσει το έργο.

euro2day.gr
sidirodromikanea