Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση απεργίας στο Μετρό, θα πρέπει να κυκλοφορεί το 1/3 των συρμών…
Στις διατάξεις του νομοσχεδίου θα υπάρχει ρητή πρόβλεψη για την υποχρέωση από τη συνδικαλιστική οργάνωση που είναι υπεύθυνη για την κήρυξη της απεργίας, να προβλέπει την ύπαρξη προσωπικού ασφαλείας της τάξης του 1/3 του υφιστάμενου προσωπικού. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η πρόβλεψη αυτή αφορά κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις που η λειτουργία τους είναι κρίσιμη για το κοινωνικό σύνολο, το Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου, το δικαίωμα στην απεργία ήταν και παραμένει προφανώς σεβαστό. Και προσθέτουν:
"Η διάταξη που εισάγουμε για το προσωπικό που διασφαλίζει την ελάχιστη εγγυημένη λειτουργία προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών ως προς την παροχή ενός μίνιμουμ (33%) επιπέδου υπηρεσιών σε κρίσιμους κλάδους κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων"
Σημειώνεται ότι τέτοιες ρυθμίσεις υπάρχουν σε χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, ο Καναδάς, η Αυστραλία και άλλες. Διευκρινίζεται ότι η ρύθμιση αυτή δεν αλλάζει το καθεστώς σε σχέση με το προσωπικό ασφαλείας και δεν αναφέρεται στο πλήθος των εργαζομένων που καλούνται να παράσχουν τις υπηρεσίες τους, αλλά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Για παράδειγμα στο μετρό, κατά τις ημέρες της απεργίας θα πρέπει να κυκλοφορεί το ένα τρίτο των συρμών, ανεξαρτήτως του αριθμού προσωπικού που πρέπει να απασχολείται, για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα.
thetoc.gr