Εθνικό σχέδιο ανάκαμψης.
Του Σπύρου Φασούλα.
Το ιστορικό αυτού του έργου είναι το εξής: Η γραμμή αυτή είναι η γραμμή που εξυπηρετούσε την Πελοπόννησο. Από τους Αγίους Αναργύρους και μέχρι την Ελευσίνα. Παράλληλα με την υφιστάμενη μετρική, στις αρχές της 10ετίας του 1970, κατασκευάστηκε και μία μικτού εύρους, για να εξυπηρετεί το Διυλιστήριο Ασπροπύργου βασικά, αλλά και άλλα εργοστάσια. Μετά την λειτουργία της νέας γραμμής μέσω Θριασίου, αυτή έμεινε ανενεργή.
Προ 3ετίας υπογράφηκε μία σύμβαση με τα ΕΛΠΕ με την οποία επετράπη σ' αυτά να ξηλώσουν τις γραμμές και να περάσουν από εκεί έναν υπόγειο αγωγό που θα συνδέει το εργοστάσιο του Ασπροπύργου μα αυτό της Ελευσίνας, ανέλαβαν όμως τα ΕΛΠΕ την υποχρέωση να ανακατασκευάσουν μία νέα υποδομή σύγχρονη.
Σαυτόν τον διάδρομο είχε τότε αποφασιστεί να κατασκευασθεί μία διπλή κανονικού εύρους γραμμή (επιδομή) ηλεκτροκίνητη που θα διαχωρίζονταν στον νέο σταθμό Λιοσίων και θα εξυπηρετούσε τον Κάτω Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα και πιθανώς τα Μέγαρα (τώρα ο σταθμός του Προαστιακού είναι έξω από τον οικισμό) , στο ίχνος βέβαια της μετρικής γραμμής και βέβαια μονή μάλλον μετά την Ελευσίνα, διότι το υφιστάμενο περιτύπωμα με δυσκολία εξυπηρετεί ακόμα και κανονικού γραμμή εύρους μονή.
Δεν ξέρω πως θα περάσει μετά τον σταθμό της Ελευσίνας αυτή η γραμμή κανονικού εύρους, λόγω νέων κατοικιών και αντιδράσεων των "οικιστών"!
sidirodromikanea