Από το καλοκαίρι του 2022 -στην καλύτερη περίπτωση- ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα πέσει στις 3 ώρες και 15 λεπτά, αφού μέχρι τότε πήραν παράταση οι εργασίες για την ανάταξη του δικτύου από την ΕΡΓΟΣΕ.
Παράλληλα, άγνωστο είναι προς το παρόν πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του «Λευκού Βέλους» που θα φέρουν το χρόνο του δρομολογίου κοντά στις 3μιση ώρες, μετά την ακύρωση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ του πρώτου επίσημου δρομολογίου που θα γινόταν με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Αν και επισήμως αυτό συνέβη λόγω της πανδημίας, με πρόσφατη επιστολή της προς τη διοίκηση της εταιρείας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αφήνει αιχμές για την αξιοπιστία των συγκεκριμένων τρένων.
Αυτή την εβδομάδα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την υπογραφή της Σύμβασης με την οποία επιταχύνεται η ολοκλήρωση του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» Α.Σ 717 (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την ολοκλήρωση των σχετικών έργων.
Αυτόν τον Ιανουάριο, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του. Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην Σύμβαση η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση και ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240 ευρώ.
Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκ. ευρώ (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA. Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85% του αντικειμένου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.
Η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να μειωθεί σε 3:15’ από 3:57’ που είναι σήμερα.
Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
athenstransport.com
sidirodromikanea