Μπορεί τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Προαστιακού Πάτρα - Κ. Αχαΐα να ολοκληρώθηκαν προ ημερών σε χρόνο που επιτρέπει την βιώσιμη λειτουργία της γραμμής, ωστόσο, φαίνεται πως ακόμη υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν.
Την ύπαρξη προβλημάτων, που θέτουν ζητήματα ασφάλειας στην κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, στη γραμμή του προαστιακού προς την Κάτω Αχαϊα, επιβεβαιώνουν οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Πάτρα.
Σημειώνεται πως, πριν από δύο εβδομάδες, συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας εκτροχιάστηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει τραυματισμός επιβατών.
Το συμβάν προκάλεσε εντύπωση, καθώς η γραμμή Πατρών - Κάτω Αχαΐας, έχει ανακαινιστεί πρόσφατα, μέσω ενός κονδυλίου αρκετών εκατ. ευρώ που διέθεσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Οι μηχανοδηγοί, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, έχουν καταγράψει προβλήματα που αφορούν σε σπασμένες περιφράξεις, καμπυλότητες της γραμμής που περιορίζουν την ταχύτητα του συρμού, βλάστηση που περιορίζει ορατότητα αλλά και κίνηση, ενώ υπάρχουν ακόμη και κλαδιά που χτυπούν τους καθρέφτες του συρμού.
Συγκεκριμένα, στην επιστολή τους αναφέρουν τα εξής:
«ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ»
«Παρακολουθώντας τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών αναφορικά με την επέκταση των δρομολογίων του προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα, ως μηχανοδηγοί αλλά και ως κάτοικοι της Πάτρας δηλώνουμε ότι στηρίζουμε τέτοιες δράσεις όπως ακριβώς έχουμε στηρίξει για πάνω από 10 χρόνια τη λειτουργία του προαστιακού της Πάτρας παρά τις όποιες δυσκολίες, κυρίως σε έλλειψη προσωπικού. Πλέον μετά την ενίσχυση με προσωπικό μπορούμε να καλύψουμε την επέκταση των δρομολογίων και κάθε ενέργεια πύκνωσης τους.
Ωστόσο, έπειτα από το δοκιμαστικό δρομολόγιο που πραγματοποιήθηκε στις 4/3/2021, καταγράφηκαν ζητήματα γύρω από την ασφάλεια κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Για να επιτευχθεί η επέκταση θα πρέπει να αναπτυχθούν μεγαλύτερες ταχύτητες σε σημεία που η κατάσταση γραμμής σήμερα δεν το επιτρέπει, ενώ εξακολουθούν να υφίστανται ζητήματα γύρω από άλλα αδύναμα σημεία της γραμμής με παλιούς (σάπιους) στρωτήρες, βυθίσεις και συχνές στρεβλώσεις ιδιαίτερα την θερινή περίοδο, ζητήματα που δημιουργούν προβληματισμό για αύξηση ταχύτητας σε αυτά τα τμήματα.
Επιπρόσθετα η ελλιπής περίφραξη με τα πολλά περάσματα πεζών και τροχοφόρων οχημάτων σε αυτά και ειδικά εντός της αστικής ζώνης προβληματίζουν για το αν τα δρομολόγια μπορούν να εκτελούνται με αυτές τις ταχύτητες.
Ως επαγγελματίες και με πρώτο μέλημα την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, περιμένουμε την ολοκλήρωση των εργασιών γύρω απ' τις παρατηρήσεις που κατατέθηκαν. Απ' την πλευρά μας δηλώνουμε έτοιμοι να στηρίξουμε την συγκεκριμένη δράση.
Τέλος, υπενθυμίζουμε σε όλους το σημαντικότερο για εμάς, την πόλη που ζούμε αλλά και συνολικά την περιφέρεια Πελοποννήσου, εδώ και 10 χρόνια η Πάτρα δεν συνδέεται σιδηροδρομικά με την πρωτεύουσα καθώς και η γραμμή προς Πύργο που εξυπηρετούσε με ανταγωνιστικούς χρόνους χιλιάδες επιβάτες παραμένει κλειστή.
Ελπίζουμε η νέα γραμμή προς Αίγιο που παραμένει εδώ και 6 μήνες ανενεργή λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις να επαναλειτουργήσει άμεσα. Οι μηχανοδηγοί στην Πάτρα με όλους τους συναδέλφους μας, αγωνιζόμαστε για να βρει ο σιδηρόδρομος τη θέση που του αξίζει στην συνείδηση των συμπολιτών μας που έχουν αγκαλιάσει τον προαστιακό από την πρώτη μέρα λειτουργίας του».
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ
Τα παραπάνω προβλήματα, έχουν αποτυπωθεί σε γραπτή επικοινωνία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ. Οπως είναι γνωστό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει την πρόθεσή της, να καθιερώσει το δρομολόγιο μέχρι Κάτω Αχαΐα, αλλά διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις, κατά πόσον είναι επιτεύξιμοι και διατηρήσιμοι οι χρόνοι που επιτεύχθηκαν με το δοκιμαστικό δρομολόγιο, καθώς και πόσο άμεσα μπορούν να γίνουν οι επεμβάσεις στην υποδομή - επιδομή της γραμμής και, κατά συνέπεια, μπορεί να αποδειχθεί εκ των υστέρων, ότι θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να αναθεωρήσει, μετά την έναρξή του, τη δυνατότητα εκτέλεσης του δρομολογίου.
pelop.gr
sidirodromikanea