Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης
Βίντεο του οδοντωτού από Zermatt της Ελβετίας στο Gornergrat για να μάθουν οι καλοί και πολλοί αναγνώστες των (εξαιρετικών) Σ.Ν. πως πρέπει να λειτουργεί και να είναι κατασκευασμένος ένας καλά δομημένος και οργανωμένος οδοντωτός σιδηρόδρομος.
Εμείς διαθέτουμε το αξεπέραστο φυσικό κάλλος του φαραγγιού του Βουραϊκού, πολυάριθμο επιβατικό κοινό και καινούργιους συρμούς (diesel) αλλά λίγους (μόλις 4)! Επομένως μια επέκταση του οδοντωτού προς Αγία Λαύρα / Χιονοδρομικό Κέντρο κρίνεται απολύτως επιβεβλημένη και έπρεπε ήδη να είχε κατασκευαστεί από καιρού. Επιβεβλημένη κρίνεται και η ηλεκτροκίνηση για την οποίαν υπάρχουν προμελέτες από τη δεκαετία του 1950! Οι (τοπικοί) Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι πρόκειται να αντικαταστήσουν μια γραμμή πλήρως ηλεκτροκίνητου αυτοματοποιημένου τραμ πλάτους 75 εκ. από την περιοχή Liestal στην πόλη Waldenburg με πιο σύγχρονο τραμ πλάτους 100 εκ. Θα έπρεπε λοιπόν οι ελληνικές σιδηροδρομικές εταιρείες αλλά και οι άνθρωποι των Καλαβρύτων, της Αχαΐας, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και του ΥΠΟΜΕΔΙ να βρίσκονται ήδη στο Liestal της Βασιλείας να διαπραγματεύονται τα υλικά επιδομής (στρωτήρες, ράγες, τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση) ή τελωσπάντων τι πρόκειται να αντικαταστήσουν από αυτά οι Ελβετοί, αλλά και το τροχαίο υλικό εφόσον βέβαια μπορεί να δεχθεί τροποποιήσεις ώστε να λειτουργεί σε οδόντωση Abt. Η μοναδική αυτή ευκαιρία δεν πρέπει να πάει, σε καμία των περιπτώσεων, χαμένη.
Βίντεο
sidirodromikanea.blogspot.com