Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Οι κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν το Eurostar.

Ο βουλευτής του Tory, Huw Merriman, δήλωσε ότι ο διασυνοριακός χειριστής τρένων διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην παροχή διεθνών ταξιδιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Οι κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας πρέπει να αναλάβουν κοινή δέσμευση για την υποστήριξη του Eurostar που αγωνίζεται, δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Επιλογής Μεταφορών.
Ο βουλευτής του Tory, Huw Merriman, δήλωσε ότι ο διασυνοριακός χειριστής τρένων διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην παροχή διεθνών ταξιδιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η Eurostar έχει πληγεί σκληρά από την κρίση του ιού coronavirus, με πτώση 95% στον αριθμό των επιβατών.
Εκτελεί μόνο ένα καθημερινό τρένο προς κάθε κατεύθυνση μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού, και μεταξύ Λονδίνου και Άμστερνταμ μέσω Βρυξελλών.
Η Eurostar ανήκει στο 55% της γαλλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου πούλησε το μερίδιό της σε ιδιωτικές εταιρείες για 757 εκατομμύρια λίρες το 2015.
Ο διευθύνων σύμβουλος της SNCF Jean-Pierre Farandou είπε στο ραδιόφωνο της France Inter αυτήν την εβδομάδα ότι «η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη για το Eurostar».
Ο κ. Merriman είπε: «Απλώς δεν μπορούμε να χάσουμε το Eurostar από αυτήν την πανδημία.
«Η εταιρεία συνεισφέρει 800 εκατομμύρια £ κάθε χρόνο στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Είναι μοναδικό προσφέροντας μια φιλική προς το περιβάλλον, άμεση σύνδεση με την ηπειρωτική Ευρώπη.

«Τα ταξίδια από το Λονδίνο στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ στο Eurostar εκπέμπουν μεταξύ 80-90% λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ανά επιβάτη από τις αντίστοιχες πτήσεις μικρών αποστάσεων.
«Όπως οι αεροπορικές εταιρείες, οι περιορισμοί καραντίνας και ταξιδιών έχουν πλήξει την πρόσβαση της Eurostar στις αγορές της κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρείες, η Eurostar απέκλεισε τα κρατικά δάνεια που προσέφεραν σωτηρία. "
Πρόσθεσε: «Χρειάζεται μια κοινή, εξατομικευμένη βρετανική-γαλλική λύση για να τη βοηθήσει σε αυτή την κρίση»
Τα σχόλια του κ. Merriman ήρθε όταν οι επιχειρηματικοί ηγέτες στο Λονδίνο προέτρεψαν την κυβέρνηση να προσφέρει οικονομική βοήθεια στην Eurostar.
Εν τω μεταξύ, ένας Γάλλος οικονομολόγος μεταφορών δήλωσε στην Επιτροπή Επιλογής Μεταφορών την Τετάρτη ότι πιστεύει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα κληθεί να συμβάλει στην επιβίωση του μεταφορέα.
Ο καθηγητής Yves Crozet, του Πανεπιστημίου της Λυών, δήλωσε: «Υποθέτω ότι η γαλλική κυβέρνηση θα υποστηρίξει το Eurostar, αλλά όχι μόνο.
«Θα έχουμε πιθανώς μια πάλη μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας σχετικά με αυτό.
«Αλλά σαφώς η Eurostar είναι θυγατρική της SNCF και η SNCF έχει το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου. Οπότε σαφώς τα χρήματα θα προέλθουν από τη Γαλλία σε ένα πολύ σημαντικό μέρος, αλλά ίσως η Γαλλία θα ζητήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο να δώσει επίσης κάποιο χέρι στο σύστημα. "

jerseyeveningpost.com/news/uk-news/2021/01/20/uk-and-french-governments-must-work-together-to-save-eurostar-mp

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης