Η νέα στόχευση του ΟΣΕ είναι να παρέχει στους πελάτες τις καλύτερες υπηρεσίες. Μέσα σε αυτές τις ποιοτικές υπηρεσίες είναι να φτάνει κανείς στον προορισμό του ακόμη πιο γρήγορα με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Για το λόγο αυτό έχουν γίνει έργα σε όλο το μήκος του δικτύου από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη. Μάλιστα την 25 Μαρτίου του 2021 περιμένουμε και το παρθενικό ταξίδι του «Λευκού Βέλους», του γρήγορου τρένου των Ιταλών που υπόσχεται σύντομα ταξίδια από την Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα και αντίστροφα.
Κάθε τέτοιο τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά. Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα.
Τι κερδίζει σε χρόνο ο ΟΣΕ με την υλοποίηση των έργων στη Λάρισα
Το ETR 470 βάζει τον ΟΣΕ στην εποχή της γρήγορης σιδηροδρομικής μετακίνησης σε χρόνους που τόσα χρόνια δεν μπορούσαμε να φανταστούμε στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται ότι ο ΟΣΕ δεν θέλει να προχωρήσει μόνο στην βελτίωση του δικτύου εκτός πόλεων αλλά και μέσα σε αυτές. Έτσι και με βάση αυτή τη στόχευση φαίνεται πως ο ΟΣΕ προχωρά σε λύσεις με βύθιση στη Πάτρα όπου κάνει νέα χάραξη αλλά είναι θετικός -όπως προέκυψε και στην συνάντηση της Παρασκευής- να εκπονήσει μελέτες και στις διαβάσεις της Βόλου, της Καραγάτση και της Αγιάς. Η LarissaPressρώτησε υψηλόβαθμο στέλεχος του οργανισμού τι θα κερδίσει σε χρόνο- πέρα από την ασφάλεια- ο ΟΣΕ αν υλοποιήσει τις υπογειοποιήσεις στις τρεις διαβάσεις στην Λάρισα, παράλληλα με το έργο των ηχοπετασμάτων. «Τα τρένα σε αυτές τις διαβάσεις κινούνται εξαιρετικά σιγά χάνοντας χρόνο. Αν γίνουν οι υπογειοποιήσεις και έχοντας και ηχοπετάσματα κατά μήκος των γραμμών τα γρήγορα τρένα θα μπορούσαν να κερδίζουν τρία, με τέσσερα λεπτά χρόνο διασχίζοντας τη πόλη», μας είπε.
Αν σκεφτείτε ότι τον ίδιο χρόνο μπορεί να τον κερδίσει και σε άλλα αστικά κομμάτια όπως στη Θεσσαλονίκη –όπου εκκινεί ή καταλήγει- τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μείωση «από 10-15 λεπτά στη συνολική διαδρομή», υποστηρίζεται.
Τα παραπάνω δεδομένα δίνουν μια εξήγηση γιατί τώρα ο ΟΣΕ κινήθηκε και δείχνει πρόθυμος για τις παρεμβάσεις στην Λάρισα. Μάλιστα σε αυτή την εξίσωση προσθέστε και την αύξηση της εμπορικής κίνησης τα επόμενα χρόνια ιδιαίτερα στο άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- σύνορα.
Του Πάνου Γαρουφαλιά
larissapress.gr