Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Το τρένο της… υπομονής για τη Λάρισα.

Σημαντική συνάντηση σήμερα στην Αθήνα για τον Δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη με τον πρόεδρο του ΟΣΕ για τα έργα στην πόλη

Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες μετατρέπεται η ουσιαστική λύση στο ζήτημα των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από την πόλη της Λάρισας.

 Μετά από κάποιο ατύχημα ή δυστύχημα ανοίγει ένας κύκλος συζητήσεων που μέσω προτάσεων φτάνει στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα. Κύκλος βέβαια που δεν κλείνει ποτέ, αφού εθνικές εκλογές, ανασχηματισμοί και συνεχείς αλλαγές στο ΔΣ του Οργανισμού οδηγούν το ζήτημα ξανά στο σημείο «μηδέν» και κάνουν τους τοπικούς παράγοντες να μοιάζουν με τον… Σίσυφο.
Κι αν η προσωπικότητα της Ελληνικής Μυθολογίας είχε την υποχρέωση ως τιμωρία να ανεβάζει μια πέτρα στην κορυφή ενός βουνού και μετά εκείνη ξαναβρισκόταν κάτω, η «τιμωρία» της Λάρισας με τη διέλευση των γραμμών, είναι πιο σκληρή.


Από τον Οκτώβριο του 2017 ως και σήμερα μετράει δύο θανάτους παιδιών και έναν σοβαρό τραυματισμό εκτός από τις συχνές συγκρούσεις συρμών και οχημάτων. Ο πιο πρόσφατος τραυματισμός ήταν εκείνος της 18χρονης που κεραυνοβολήθηκε στην περιοχή του Μεζούρλου και πλέον βρίσκεται σε σταθερή κατάσταση στη ΜΕΘ του ΚΑΤ.


Σήμερα το μεσημέρι ο Δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης θα συναντηθεί με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Σπύρο Πατέρα για να συζητήσουν το θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους πολίτες της Λάρισας.

Με τη δρομολόγηση των νέων αμαξοστοιχιών αλλά και την διαφαινόμενη εκτίναξη του εμπορευματικού έργου γίνεται εύκολα κατανοητό πως θα πολλαπλασιαστεί ο αριθμός των διελεύσεων και θα αυξηθεί ο βαθμός της επικινδυνότητας.Ο κ. Κώστας Αγοραστός

Ο ίδιος ο δήμαρχος έχει χαρακτηρίσει τον ΟΣΕ ως έναν δύσκολο και δύσκαμπτο φορέα που αργεί να δώσει λύσεις. Σ’ ένα πολύ καίριο σημείο παρενέβη ο περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός με την ένταξη του έργου κατασκευής ηχοπετασμάτων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, προϋπολογισμού 5,9 εκατ. ευρώ, στο ΕΣΠΑ. Έργο όμως που παρότι θα δώσει σπουδαία ανάσα κατά κοινή παραδοχή δεν θα λύσει ολοκληρωτικά το ζήτημα της πόλης.


«Είναι ένα έργο που βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση. Το έχουμε αποδεχθεί, το έχουμε επικροτήσει και πρέπει να ξεκινήσει» τόνισε σε σχετικές δηλώσεις του τόσο στη Δημοτική Ραδιοφωνία όσο και στην ΕΡΤ Λάρισας ο κ. Καλογιάννης υπογραμμίζοντας όμως πως «τα πολύ μεγάλα ζητήματα παραμένουν».

Αναφερόμενος στο ζήτημα της υπογειοποίησης ως παράδειγμα τόνισε ότι «πρέπει να γίνει κάτω από την τάφρο 1 σε περίπου 17 μέτρα βάθος και με κόστος περίπου 400-500 εκ. ευρώ μόνο για τον άξονα από το Σταθμό και προς Θεσσαλονίκη» καταλήγοντας πως δεν μπορούν να υπάρξουν τέτοια έργα με τις παρούσες συνθήκες.

Ακόμα και στο ζήτημα της βύθισης των γραμμών είπε πως υπάρχει πρόβλημα με την οδό Βόλου, αφού ο ΟΣΕ απαιτεί 1/100% κλίση από το σταθμό και μετά για να κάνει τα δικά του έργα. «Αυτήν την κλίση την παίρνει μετά την οδό Βόλου» προσθέτοντας πως «πρέπει να προσαρμοστούμε ως πόλη και να επιλέξουμε μια έστω και μακροπρόθεση λύση που θα είναι εφικτή» για να καταλήξει στο ότι «η λύση της παράκαμψης κατά μήκος της ΠΑΘΕ που έχει 40 μέτρα ζώνη απαλλοτρίωσης ήταν μια από αυτές που έπρεπε να συζητηθούν».

Τι θα γίνει όμως με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό τη στιγμή που οι περισσότεροι ζητούν να παραμείνει στη θέση που βρίσκεται; Ζητήματα που δύσκολα συνδυάζονται αλλά αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι της συνάντησης ΟΣΕ – Δήμου Λαρισαίων.


Το ζήτημα της μελέτης

Για την ανάγκη ύπαρξη μιας ολοκληρωμένης μελέτης σχετικά με την διεκδίκηση συγκεκριμένου ολοκληρωτικού πλάνου για τη διαχείριση των γραμμών έκανε λόγο ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός σε ανάλογη τοποθέτησή του διευκρινίζοντας όμως πως η υπογειοποίηση πρόκειται για πολυδάπανο έργο που ξεφεύγει από τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου ή της Περιφέρειας.

Σχετικά με τη διενέργεια μελέτης ο κ. Καλογιάννης διευκρίνισε πως από τον Φλεβάρη του 2019 που είχε ανακοινωθεί στη Λάρισα από κυβερνητικά χείλη η ανάληψη ευθύνης διενέργειας διαγωνισμού για την καλύτερη δυνατή λύση (υπογειοποίηση, βύθιση ή παράκαμψη), όλα άλλαξαν αλλά τίποτα δεν προχώρησε….

«Υπάρχει μεγάλη δυσκολία από τον ΟΣΕ να δώσει λύσεις. Αυτό που χρειάζονται είναι μια πολιτική ομπρέλα» κατέληξε.

Τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε από την συνάντηση που είχε ο κ. Κ. Αγοραστός με τον υπουργό κ. Υποδομών και Μεταφορών κ. K. Καραμανλή από την οποία είχε θετική ανταπόκριση στο αίτημα για εκπόνηση σχετικής μελέτης.Η κα Ρένα Καραλαριώτου

Ρένα Καραλαριώτου

Υπέρ της υπογειοποίησης των γραμμών έχει τοποθετηθεί κατά το παρελθόν η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου κ. Ρένα Καραλαριώτου. Πριν από λίγες ημέρες όμως με ανακοίνωσή της ανέφερε πως άμεσος και σημαντικός στόχος είναι εκείνος της ασφαλούς διέλευσης των συρμών μέσα από την πόλη, καθώς η οριστική λύση του προβλήματος (είτε είναι υπογειοποίηση, είτε παράκαμψη της πόλης) αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση, χαιρετίζοντας τις ενέργειες του κ. Αγοραστού για τα ηχοπετάσματα.Ο κ. Σπύρος Πατέρας

Σπύρος Πατέρας

Ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπύρος Πατέρας με τον οποίο θα συναντηθεί ο κ. Καλογιάννης κατέχει πτυχίο και μεταπτυχιακό στη Χημική Μηχανική από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ενώ το διδακτορικό του το έλαβε από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, επικεντρώνοντας την έρευνά του πάνω στη μηχανική των υλικών.

Έχει δραστηριοποιηθεί στον ιδιωτικό τομέα και στο επαγγελματικό του ενεργητικό έχει καταγράψει μια σειρά από συνεργασίες με μεγάλες μελετητικές και συμβουλευτικές εταιρείες της Ελλάδας και του εξωτερικού.


Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

larissanet.gr