Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας της Κίνας θα επεκταθούν στα 70.000 χλμ το 2035.

Το συνολικό μήκος των σιδηροδρόμων μεγάλης ταχύτητας στην Κίνα έφτασε τα 37.900 χιλιόμετρα στο τέλος του 2020

Ο Κινέζικος τομέας σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας θα στοχεύσει στη διατήρηση της παγκόσμιας ηγετικής κατάστασης στη νέα δεκαετία μέσω ενός σχεδίου μετασχηματισμού που δίνει έμφαση στις έξυπνες και πράσινες τεχνολογίες και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, σύμφωνα με κορυφαίους Κινέζους ειδικούς σιδηροδρόμων στους Global Times την Τετάρτη.

Τα σχόλια ήρθαν καθώς κορυφαίοι Κινέζοι ηγέτες υπογράμμισαν το τρένο υψηλής ταχύτητας ως απόδειξη της ανεξάρτητης καινοτομίας της Κίνας.
Η Jia Limin, κορυφαίος εμπειρογνώμονας σε τρένα υψηλής ταχύτητας και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Jiaotong του Πεκίνου, δήλωσε ότι στηριζόμενη στην υπάρχουσα επιτυχία του, ο τομέας των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της Κίνας θα αναδιαμορφωθεί με πραγματικά ανεξάρτητη καινοτομία, με έξυπνες και πράσινες τεχνολογίες και προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσία σε όλους τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από το εξωτερικό.
Από τη στιγμή που η χώρα ξεκίνησε την πρώτη της υπηρεσία bullet train το 2007 και ξεκίνησε ένα επιτυχημένο ταξίδι για να αποκτήσει το πιο περίπλοκο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, το οποίο οδηγείται από μια πληθώρα οικιακών καινοτομιών από κινέζους επιστήμονες και μηχανικούς.
Το συνολικό μήκος των σιδηροδρόμων μεγάλης ταχύτητας στην Κίνα έφτασε τα 37.900 χιλιόμετρα στο τέλος του 2020, αυξημένα 2.900 χιλιόμετρα από το 2019 και σχεδόν διπλάσιο από το μήκος το 2015, σύμφωνα με την China State Railway Group.

Ένα τρένο σφαίρας διασχίζει την κομητεία Pingyi στην πόλη Linyi της επαρχίας Shandong της ανατολικής Κίνας, 19 Ιανουαρίου 2021. Φωτογραφία: Xinhua

Ο Jia, ο οποίος ενημέρωσε κορυφαίους ηγέτες για τα τεχνολογικά πλεονεκτήματα των κινεζικών τρένων μεγάλης ταχύτητας τον Ιούνιο του 2016, σημείωσε ότι μετά από μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της Κίνας παρουσίασε εμφανή πλεονεκτήματα όσον αφορά την προσαρμοστικότητα, μια πλήρη και πλήρη αλυσίδα της βιομηχανίας και ένα σύστημα καινοτομίας που θα μπορούσε να προσφέρει συνεχή ώθηση για την καινοτομία στο μέλλον. 
Με άλλα λόγια, οι αμαξοστοιχίες της Κίνας θα μπορούσαν να λειτουργούν τέλεια σε διαφορετικά κλίματα και γεωγραφίες, η Κίνα θα μπορούσε να κατασκευάσει αμαξοστοιχίες σφαίρας βασισμένες σχεδόν αποκλειστικά στα δικά της πλεονεκτήματα, και η Κίνα είχε τα κορυφαία εργαστήρια και ανθρώπινο κεφάλαιο στον κόσμο για την κατασκευή αμαξοστοιχιών.
Όσον αφορά τα περιεχόμενα πλεονεκτήματα, η Jia δήλωσε ότι η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση μαζί με την Ιαπωνία και τη Γερμανία.
Καθώς ο σιδηροδρομικός τομέας υψηλής ταχύτητας της Κίνας προχωρά, πρέπει να αντιμετωπίσει τα σημεία συμφόρησης στις βασικές τεχνολογίες στην πληροφορία και τον αυτοματισμό, καθώς και βασικά υλικά και ανταλλακτικά.
"Ένα έργο χρήσης εγχώριων τσιπ και λογισμικού στο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας της χώρας βρίσκεται ήδη στο στάδιο έρευνας και ανάπτυξης", δήλωσε η Jia στους Global Times την Τετάρτη. 
Η υιοθέτηση εγχώριων τεχνολογιών σημαίνει ασφάλεια για το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας και η Κίνα έχει ένα εγγενές πλεονέκτημα καθώς διαθέτει το Σύστημα δορυφορικής πλοήγησης BeiDou, μια εναλλακτική λύση του GPS. 
Ο Σαν Ζανγκ, ειδικός σε θέματα σιδηροδρόμων και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Σαγκάης Tongji, δήλωσε στους Global Times την Τετάρτη ότι στο παρελθόν σημειώθηκαν μικρές διακοπές λειτουργίας λόγω της χρήσης ξένων τεχνολογιών. 
Η Sun είπε ότι η συνέχιση της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού συστήματος υψηλής ταχύτητας, με περισσότερα και καλύτερα συστήματα διαμετακόμισης για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών της Κίνας στην οικονομική της ανάπτυξη, ειδικά με έμφαση στη γεφύρωση των περιφερειακών οικονομικών ανισοτήτων της Κίνας, θα μπορούσε να είναι η διαδικασία στην οποία ο τομέας ανεβαίνει ένα νέο επίπεδο αριστείας.
Σύμφωνα με ένα εθνικό σχέδιο, η Κίνα θα επεκτείνει το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού της συστήματος σε 200.000 χιλιόμετρα και το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας σε 70.000 χιλιόμετρα έως το 2035.
Αυτές οι γραμμές θα σχηματίσουν ένα σύγχρονο σύστημα διαμετακόμισης με σιδηροδρομικά συστήματα υψηλής ταχύτητας ως τη ραχοκοκαλιά και θα παρέχουν ένα αξιόλογο όργανο στην επιδίωξη της Κίνας να ενσωματωθεί σε μια σύγχρονη χώρα. 
"Οι έξυπνες τεχνολογίες που εγγυώνται την απόλυτη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, την πρασινάδα που προσφέρει την καλύτερη ανάπτυξη επιλογών μεταφοράς χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο μαζικό κοινό και τα τρένα φορτίου υψηλής ταχύτητας που μπορούν να ανταγωνιστούν τα αεροπλάνα φορτίου θα ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά του επόμενου στάδιο ανάπτυξης », είπε ο Sun.


Από τον Τσου Ντέι
globaltimes.cn/page/202101/1213426.shtml


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης