Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Με τη χάραξη του Τρικούπη δεν είναι ανταγωνιστικό.

Θετικά είναι τα νέα για το τρένο, για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.

Την περασμένη Τρίτη στην Τρίπολη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς παρέδωσε στον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα την ολοκληρωμένη μελέτη για την οριστική παρέμβαση, ανακατασκευή, συντήρηση και ασφάλεια της γραμμής Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, η οποία προγραμματίζεται να επαναλειτουργήσει.
Για την επαναλειτουργία της γραμμής η Περιφέρεια αναμένεται να διαθέσει 15 εκ. ευρώ, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την προετοιμασία της δημοπράτησης του έργου.
Ο χρόνος που θα καλύπτεται η απόσταση Κόρινθος - Ναύπλιο εκτιμάται σε 1 ώρα και 5 λεπτά, κάτι που κρίνεται ικανοποιητικά ανταγωνιστικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας.
Στη σύσκεψη που έγινε, εξετάστηκε και το θέμα της επαναλειτουργίας και του υπόλοιπου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, από το Αργος μέχρι την Καλαμάτα, καθώς και η δυνατότητα που θα παρέχει για τη διασύνδεση των ΒΙΠΕ Τρίπολης, Μεγαλόπολης, Μελιγαλά και Σπερχογείας, ενώ στο πλαίσιο της προς εκπόνηση μελέτης αξιοποίησης θα εκτιμηθεί και η δυνατότητα σύνδεσης και του λιμανιού της Καλαμάτας.
Ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας δήλωσε αποφασισμένος το τρένο να ξανασφυρίξει στην Πελοπόννησο μέχρι και την Καλαμάτα και τη Μεσσήνη, με πιστώσεις και από την Περιφέρεια.
Στην άλλη γραμμή του V της Πελοποννήσου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Αθανάσιος Κοτταράς μιλώντας στο patrisnews.com άφησε “ανοιχτό παράθυρο” για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα μέχρι την Κυπαρισσία. Εντός του 2021 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο αναβάθμισης και επαναλειτουργίας της γραμμής Πάτρα - Πύργος, με απώτερο στόχο τη σύνδεση Πύργου, Αρχαίας Ολυμπίας και Κατακόλου με την Πάτρα και την Αθήνα.
Για όλα αυτά υπάρχει το συναίσθημα και η λογική. Το συναίσθημα είναι υπέρ της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Να ξανασφυρίξει το τρένο στη γραμμή της Τρίπολης και της Πάτρας, καθώς και στους σταθμούς της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου. Να ξανακάνουμε τα ταξίδια των μαθητικών και φοιτητικών μας χρόνων.
Η λογική, όμως, σχετίζεται με την πραγματικότητα και δεν επιτρέπει χαμόγελα και αναβίωση της ζωντάνιας του σιδηροδρόμου στα πρότυπα της δεκαετίας του ‘80. Τότε που τα τρένα ήταν γεμάτα για Αθήνα. Τότε που το τρένο ήταν ανταγωνιστικό με το λεωφορείο, γιατί το ΚΤΕΛ πήγαινε από τον Κωλοσούρτη (στάση στους Μύλους για σουβλάκια) κι έκανε τουλάχιστον 6 ώρες.
Τώρα το ΚΤΕΛ πάει από τον αυτοκινητόδρομο του “Μορέα”, ενώ το τρένο θα παραμείνει στη χάραξη του Τρικούπη, που είναι ελκυστική από φυσική ομορφιά, αλλά ταλαιπωρίας και καθυστέρησης για τους επιβάτες.
Για να μην κοροϊδευόμαστε, η μόνη γραμμή που μπορεί να είναι ανταγωνιστική λόγω χάραξης είναι η δυτική: Πάτρα - Πύργος - Κυπαρισσία. Η γραμμή Καλαμάτα - Τρίπολη - Αργος - Κόρινθος, με τη χάραξη του Τρικούπη, μόνο φίλους του σιδηροδρόμου και επιβάτες που θέλουν να απολαύσουν το ταξίδι ξεχωριστής φυσικής ομορφιάς, μέσα από γαλαρίες και πάνω από εντυπωσιακές γέφυρες, θα προσελκύσει.

Γιάννης Σινάπης
eleftheriaonline.gr