Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2020

Ανοικτή επιστολή προς: το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου, ο ΟΣΕ και η Motor Oil να αναθεωρήσουν και να υλοποιήσουν τα σχέδια για μικτού εύρους (μετρικού και διεθνούς) σε μία σιδηροδρομική γραμμή.
Κοιν. : 
1. Εξοχότατη Πρέσβειρα καλής θελήσεως Μαριάννα Βαρδινογιάννη 
2. Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου ΟΣΕ, Αθανάσιο Κοτταρά 
Βαθμ. πρωτ.: Εξαιρετικώς Επείγον
 
 Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Σχετ. : 
1. Η επικείμενη τηλεδιάσκεψη μεταξύ στελεχών της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του ΟΣΕ, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο Τρίτη 24 Νοεμβρίου με θέμα: «Συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο, εν όψει της επαναλειτουργίας της, από την άνοιξη του 2021» https://sidirodromikanea.blogspot.com/2020/11/24.html

2. Αίτημα της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου» για παρέμβαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και του Περιφερειακού Συμβουλίου στο θέμα που αφορά στο έργο της παλιάς μετρικής σιδηροδρομικής σύνδεσης των διυλιστηρίων της Μotor Oil, απ’ τους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας μέχρι τον Ισθμό και η οποία μιλάει για κατασκευή γραμμής, κανονικού εύρους και όχι γραμμής συνδυασμένου πλάτους (3η ράγα ανάμεσα στις 2 εξωτερικές της κανονικής, μεικτή γραμμή), σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και έτσι όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί https://sidirodromikanea.blogspot.com/2020/11/blog-post_471.html

3. Τη σχετική έγκριση του υπουργείου Υποδομών, δια της οποίας ενέκρινε την εκτέλεση έργου επί της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των Διυλιστηρίων της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ∆ΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. στους Αγίους Θεοδώρους, µε τον υφιστάμενο, μετρικού εύρους, σιδηροδρομικό άξονα Αγ. Θεοδώρων έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό Ισθμού αλλά και την κατασκευή του όλου έργου από τα Διυλιστήρια έως το Σ.Σ. Ισθμού επί της υφιστάμενης σιδηροδρομικής μετρικού εύρους γραμμής https://sidirodromikanea.blogspot.com/2018/08/blog-post_677.html

4. Τη σύναψη και υπογραφή την Παρασκευή 2-10-2020 μεταξύ του Αναπλ. Δ/ντος Σύμβουλου του ΟΣΕ, κ. Αθανάσιου Κοτταρά και του Αναπλ. Δ/ντος Σύμβουλου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ κ. Ιωάννη Κοσμαδάκη, Ιδιωτικού Συμφωνητικού, για την κατασκευή του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης των εγκαταστάσεων της παραπάνω εταιρείας με το υφιστάμενο κεντρικό σιδ/κο δίκτυο ΠΑΘΕΠ στην περιοχή του Ισθμού https://sidirodromikanea.blogspot.com/2020/10/blog-post_32.html

Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα 

Η δημοσίευση και ανάγνωση της αναφοράς – καταγγελίας της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου» ότι η πολλά υποσχόμενη σιδηροδρομική σύνδεση των διυλιστηρίων της Μotor Oil, απ’ τους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας μέχρι τον Ισθμό τελικώς αναφέρεται στην κατασκευή γραμμής κανονικού εύρους και όχι στην κατασκευή γραμμής μικτού, συνδυασμένου πλάτους (3η ράγα ανάμεσα στις 2 εξωτερικές της κανονικής, μεικτή γραμμή), σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και έτσι όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί, έχει αφήσει άφωνο τον σιδηροδρομικό κόσμο της Ελλάδας και ειδικότερα εκείνον της Πελοποννήσου. Είναι γνωστό ότι: α. τα έτερα μεγάλα διυλιστήρια του Ασπροπύργου διαθέτουν από πολλά χρόνια σιδηροδρομική γραμμή μικτού, συνδυασμένου πλάτους προκειμένου να συνδέονται με το κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, β. όπως είχε παρουσιαστεί η είδηση η σύνδεση των διυλιστηρίων της Μotor Oil, απ’ τους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας μέχρι τον Ισθμό είχε αποφασιστεί να γίνει με κατασκευή γραμμής μικτού, συνδυασμένου πλάτους στα πρότυπα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των άλλων μεγάλων διυλιστηρίων, εκείνων του Ασπροπύργου, με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, γ. ότι πρόσφατο είναι το ενδιαφέρον της Περιφέρειας Πελοποννήσου για εκτέλεση σημαντικού εμπορικού έργου από το μετρικό σιδ/κό δίκτυο προς την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη, δ. ότι η μετρική σιδ/κή γραμμή εξυπηρετεί μεγάλους λιμένες (Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Πάτρα) από τους οποίους καταπλέουν/αποπλέουν εμπορικά πλοία ή πλοία κρουαζιέρας, τα οποία έχουν ανάγκη τροφοδοσίας σε καύσιμα, ε. ότι πλησίον της Τρίπολης υφίσταται το αεροδρόμιο της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο έχει ανάγκη τροφοδοσίας σε καύσιμα, στ. ότι ο ατμοηλεκτρικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Μεγαλόπολης πιθανόν να έχει ανάγκη τροφοδοσίας σε καύσιμα, αλλά και λήψης από εκεί βιομηχανικής τύρφης ως υλικού απαραίτητου στην τσιμεντοβιομηχανία, ζ. ότι επιχειρήσεις ευρισκόμενες εκατέρωθεν του μετρικού σιδ/κού πελοποννησιακού δικτύου, το οποίο εκτείνεται από τους Αγίους Αναργύρους Αττικής και τα Άνω Λιόσια (σύνδεση με κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα) έως την Κόρινθο και από εκεί έως την Καλαμάτα, τον Πύργο και την Πάτρα πιθανόν να έχουν την ανάγκη τροφοδοσίας με καύσιμα, έργο το οποίο μπορεί να αναλάβει ο σιδηρόδρομος, η. ότι το μετρικό πελοποννησιακό σιδηροδρομικό δίκτυο έρχεται σε συνάφεια με δύο διεθνείς αερολιμένες (Καλαμάτας και Αράξου), οι έχουν ανάγκη τροφοδοσίας σε καύσιμα, θ. για το ότι και άλλοι μετρικοί σιδηρόδρομοι παγκοσμίως μπορούν να φέρουν εις πέρας και με εξαιρετική επιτυχία σημαντικό εμπορικό μεταφορικό έργο (παραθέτω εδώ τόσο τα σχετικά βίντεο όσο και τα σχετικά στιγμιότυπα από αυτά, από το (παγκοσμίως) γνωστό μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο Tirano (Ιταλίας) – St Moriz (Ελβετίας) – Chur (Ελβετίας): 


Στιγμιότυπο 1ο: μετρικά βαγόνια πλατφόρμες για τη μεταφορά containers ή κορμών δέντρων 

Στιγμιότυπο 2ο: μετρικό βαγόνι πλατφόρμα για τη μεταφορά containers ή κορμών δέντρων 

2ο βίντεο: 

Στιγμιότυπο 1ο: Μετρική, ηλεκτροκίνητη Reil bus έλκει εμπορικά βαγόνια! Συγκεκριμένα έλκει πλατφόρμες για μεταφορά conteiners, τα οποία εδώ μεταφέρουν κορμούς δέντρων 


Στιγμιότυπο 1ο: Μικτός συρμός μεταφοράς επιβατικών και σύγχρονων τετρα – αξονικών μετρικών εμπορικών βαγονιών ανοικτού / κλειστού τύπου 
Στιγμιότυπο 2ο: Εμπορικός συρμός με μετρικά εμπορικά βαγόνια – πλατφόρμες για την μεταφορά conteiners και τετρα – αξονικά μετρικά εμπορικά βαγόνια ανοικτού / κλειστού τύπου 

και τέλος: ότι ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Αθανάσιος Κοτταράς, με καταγωγή από τον Πύργο Ηλείας, έχει επιδείξει ένα πρωτόγνωρο, για τα τελευταία χρόνια, ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδ/κού δικτύου στην Πελοπόννησο (μετρικού και κανονικού εύρους),  ζητώ από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου, τον ΟΣΕ και την Motor Oil όπως αναθεωρήσουν και υλοποιήσουν την τόσο ποθούμενη σιδηροδρομική σύνδεση των ομώνυμων διυλιστηρίων του Ομίλου Βαρδινογιάννη με το κεντρικό σιδ/κό δίκτυο με σιδηροδρομική γραμμή μικτού εύρους (μετρικού και διεθνούς) σε μία σιδηροδρομική γραμμή. Πιστεύω ότι στη θετική αυτή εξέλιξη για την Πελοπόννησο θα συμβάλει και η Εξοχότατη Πρέσβειρα καλής θελήσεως Μαριάννα Βαρδινογιάννη, ο οποία, εξ όσων γνωρίζω έχει εξαιρετικά ισχυρούς δεσμούς με την Πελοπόννησο και δεν θα επέτρεπε στο ελάχιστο η επένδυση των Διυλιστηρίων της Μότορ Όιλ να έθετε σε αμφισβήτηση την ευκαιρία της ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου. 

Με εκτίμηση 

Σ. Βενέτης