Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

Οι κυρώσεις για θορυβώδη βαγόνια στη Γερμανία πήραν παράταση ενός έτους.

Η Γερμανία δεν θα επιβάλει κυρώσεις σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που τα βαγόνια τους προκαλούν θορύβους και έπρεπε να αντικαταστήσουν μέχρι της 17 Δεκεμβρίου το σύστημα πέδησης τους.

Αυτό ανακοινώθηκε από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών. Οι ικανότητες των εργαστηρίων περιορίζονται σοβαρά λόγω της πανδημίας κορώνας και η μετατροπή των φορταμαξών έχει καθυστερήσει ή έχει διακοπεί εντελώς από τις αρχές του καλοκαιριού. Ως μέτρο αποζημίωσης, τα εμπορευματικά τρένα με θορυβώδη βαγόνια εξακολουθούν να επιτρέπονται εάν οδηγούν τόσο αργά, ώστε να μην είναι πιο θορυβώδη δυνατά  από τα σύγχρονα πιο ήσυχα βαγόνια.

Δημιουργήθηκε νομοθεσία

Η νομοθεσία σχετικά με τα θορυβώδη βαγόνια προέρχεται από το 2017, όταν ψηφίστηκε ο νόμος που απαγορεύει αυτά τα βαγόνια. Αυτό απαγορεύει τη χρήση κλασικών τακακιών φρένων από χυτοσίδηρο. Ως εκ τούτου, όλες οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που διέρχονται από τη Γερμανία πρέπει να το κάνουν χρησιμοποιώντας βαγόνια εξοπλισμένα με σύνθετα μπλοκ φρένων. Τα σύνθετα τακάκια φρένων εξασφαλίζουν ότι ο χαλύβδινος τροχός δεν τραχύνεται κατά το φρενάρισμα. Επειδή ο τροχός παραμένει ομαλός για περισσότερο, το φρενάρισμα παράγει λιγότερο θόρυβο

Ένα μεγάλο μέρος της βιομηχανίας προετοιμάστηκε για αυτούς τους νέους κανόνες, μετασκευάζοντας ολόκληρους στόλους βαγονιών. Για παράδειγμα, η DB Cargo μετατρέπει σήμερα 63.000 βαγόνια έως τον Δεκέμβριο. Ταυτόχρονα, πολλοί σιδηροδρομικοί μεταφορείς εμπορευμάτων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη δεν μπόρεσαν να παράσχουν τον γρήγορο εκσυγχρονισμό του στόλου των βαγονιών τους, ακόμη και χωρίς να εξετάσουν την πανδημία. Η μετατροπή είναι μια δαπανηρή διαδικασία.

Ήδη εκεί

Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο, το 98,6 τοις εκατό των 183.000 φορταμαξών στο γερμανικό δίκτυο συμμορφώνονται πλέον με τα επιτρεπόμενα επίπεδα θορύβου. Τα κίνητρα για μείωση του θορύβου υπάρχουν από το 2012 με τη μορφή κινήτρων για τέλη πρόσβασης τροχιάς. Η μείωση του θορύβου είναι σημαντική για την αύξηση της αποδοχής από το κοινό των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ειδικά όταν αυτά τα τρένα διέρχονται από κατοικημένες περιοχές.

Η Ομοσπονδιακή Αρχή Σιδηροδρόμων πρόκειται να παρακολουθεί τους νέους κανονισμούς και ξεκινώντας από τον επόμενο χρόνο, επιβάλλει πρόστιμο σε αυτές τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται. Εξαιρέσεις ισχύουν για διαδρομές με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ή εάν τα φορτάμαξες δεν μπορούν να μετατραπούν σε πιο ήσυχα μπλοκ φρένων για τεχνικούς λόγους.

railfreight.com/railfreight/2020/11/27/penalties-for-noisy-wagons-in-germany-postponed-with-one-year/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης