Παρόλο που η Ευρώπη δεν κάνει καμία κίνηση για να αγοράσει κινεζικά εμβόλια, η συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ευρώπης για την καταπολέμηση της πανδημίας είναι αναπόφευκτη, όπως και οι μεγάλες διασυνοριακές μεταφορές εμβολίων. Ωστόσο, ενώ συζητούσαμε την πρόοδο της έρευνας εμβολίων, παραβλέφθηκε η πιο σημαντική πρόκληση: πώς να μεταφέρετε και να διανείμετε το εμβόλιο σε όλο τον κόσμο; Αυτό σημειώθηκε από τον Kenneth Frazier, CEO της Merck, σε συνέντευξή του στο Bloomberg News.
Ως ευπαθή προϊόντα, τα εμβόλια συνήθως μεταφέρονται αεροπορικώς. Ωστόσο, στην τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας COVID-19, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να μειώσουν τις δραστηριότητές τους λόγω περιορισμών πτήσεων και σοβαρής μείωσης των επιβατών. Με τα περισσότερα αεροπλάνα να γειωθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, το παγκόσμιο δίκτυο αέρα έχει πληγεί σοβαρά. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η παροχή μίας δόσης εμβολίου σε καθένα από τα 7,8 δισεκατομμύρια άτομα στον κόσμο θα απαιτούσε 8.000 αεροσκάφη Boeing 747. Επιπλέον, το κόστος μεταφοράς εμβολίων θα ανεβαίνει στα ύψη λόγω των αυστηρών απαιτήσεων της ψυχρής αλυσίδας και της αστάθειας της διεθνούς αγοράς εμπορευμάτων. Αναπόφευκτα, υπάρχει ένα παγκόσμιο πρόβλημα του ποιος θα πληρώσει για το υψηλό κόστος των εμβολίων.
Θα μπορούσε να γίνει;
Με περιορισμούς στις αεροπορικές μεταφορές, είναι δυνατόν οι σιδηρόδρομοι, ειδικά η China-Europe Express, να υποστηρίξουν την αποτελεσματική λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού εμβολίων, όπως κάνουν με άλλες ιατρικές προμήθειες;
Η μεταφορά εμβολίων απαιτεί εξοπλισμό ελεγχόμενης θερμοκρασίας. Δεδομένης της αστάθειας του RNA, εάν ξεπεραστεί ένα όριο θερμοκρασίας, το εμβόλιο θα υποβαθμιστεί. Τα εμβόλια που αναπτύχθηκαν από διαφορετικά ιδρύματα έχουν διαφορετικά ανώτατα όρια θερμοκρασίας για αποθήκευση και μεταφορά. Απαιτούνται επίσης ισχυρές δυνατότητες παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο για να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του εμβολίου κατά τη μεταφορά. Επιπλέον, το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό είναι επίσης κρίσιμο, καθώς η φόρτωση, η εκφόρτωση και η μεταφορά εμβολίων είναι γνωστά ανεκτές σε σφάλματα. Απαιτούνται ειδικευμένοι επαγγελματίες που είναι ευαίσθητοι στο χρόνο και τη θερμοκρασία.
Μεταφορές με κρύα αλυσίδα στο China-Europe Express
Η China-Europe Express ξεκίνησε μια επιχείρηση μεταφορών ψυχρής αλυσίδας το 2015. Οι πόλεις κοντά στα σύνορα στα βορειοανατολικά και βορειοδυτικά χρησιμοποιούν την ψυκτική αλυσίδα (μεταφορά ελεγχόμενης θερμοκρασίας) για να εξάγουν ευπαθή προϊόντα, όπως φρούτα και λαχανικά, στη Ρωσία και σε άλλες χώρες . Επιπλέον, οι πόλεις της ενδοχώρας χρησιμοποιούν θερμο-δεξαμενές για τη μεταφορά λουλουδιών και φυτωρίων, καθώς και προϊόντα πληροφορικής που είναι κρίσιμα για τη θερμοκρασία το χειμώνα. Μετά τη σταδιακή άρση των περιορισμών διαμετακόμισης της Ρωσίας, ευρωπαϊκά τρόφιμα, κρασί και γαλακτοκομικά προϊόντα εισήλθαν επίσης στην κινεζική αγορά με κρύα αλυσίδα, ιδίως με την China-Europe Express.
Ωστόσο, η ανάπτυξη της ψυχρής αλυσίδας στο New Silk Road βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. Σε τεχνικό επίπεδο, ο σιδηροδρομικός σιδηρόδρομος της Κίνας χρησιμοποιεί ενσωματωμένα δοχεία reefer 45 ποδιών με ηλεκτρικό ντίζελ διεθνούς προτύπου. Μέσα στα δοχεία, ο έλεγχος θερμοκρασίας κυμαίνεται από -29 ℃ έως +27 ℃. Το 2016, ο σιδηρόδρομος της Κίνας ανέπτυξε το εμπορευματοκιβώτιο BX1K 40 ποδιών, στο οποίο η θερμοκρασία μπορεί να είναι τόσο χαμηλή όσο -25 ℃. Η τεχνολογία που εφαρμόζεται κυρίως είναι ελεγχόμενη ατμόσφαιρα μεταφοράς. Διατηρεί τα μεταφερόμενα αγαθά, όπως λαχανικά και φρούτα, στα χαμηλότερα ή ενδιάμεσα επίπεδα των ιδανικών θερμοκρασιών. Ωστόσο, αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι τόσο ανεπτυγμένες όσο οι προηγμένες ηλεκτρονικές συσκευές αποθήκευσης στην Ευρώπη.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η εφοδιαστική ψυχρής αλυσίδας του China-Europe Express δεν επαρκεί ακόμη. Μια πλήρης αλυσίδα αποτελείται από έλεγχο θερμοκρασίας και μόνωση, αποθήκευση ψυχρής αλυσίδας, μεταφορά ψυχρής αλυσίδας, φόρτωση και εκφόρτωση ψυχρής αλυσίδας, έλεγχος πληροφοριών ψυχρής αλυσίδας και, τέλος, καραντίνα ψυχρής αλυσίδας. Προς το παρόν, οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα τρένα China-Europe Express περιορίζονται κυρίως στις μεταφορές ψυχρής αλυσίδας και δεν έχουν ακόμη εμπλακεί σε άλλους τομείς.
Δυνατότητα μεταφοράς εμβολίων σε τρένα
Αν και οι σιδηροδρομικές μεταφορές παρουσίασαν αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατά τη διάρκεια της επιδημίας και διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, αυτοί οι περιορισμοί εξακολουθούν να θέτουν ορισμένα εμπόδια στη διασυνοριακή μεταφορά εμβολίων. Πρώτον, δεν είναι εγγυημένος ο έλεγχος της θερμοκρασίας των εμβολίων, κατά την αποθήκευση και τη μεταφορά. Διαφορετικά εμβόλια νεοκονίου μπορούν να αντέξουν διαφορετικά όρια ανώτερης θερμοκρασίας. Γενικά, υπάρχει η πεποίθηση ότι η εφαρμογή περιβάλλοντος αποθήκευσης -80 μοιρών σε διαφορετικά εμβόλια μπορεί να είναι εφικτή. Στο Zhengzhou, για παράδειγμα, όπου η εφοδιαστική ψυκτικής αλυσίδας είναι καλά αναπτυγμένη, η κατεψυγμένη αποθήκη μπορεί να φτάσει μόνο τη θερμοκρασία αποθήκευσης που απαιτείται για τα κοινά φρούτα και λαχανικά.
Στη συνέχεια, η αποθήκευση εμβολίων σημαίνει ότι οι ειδικές αποθήκες πρέπει να κατασκευαστούν σε μεγάλη κλίμακα. Επιπλέον, κατά τη μεταφορά, το όριο θερμοκρασίας του περιέκτη προφανώς δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες επιβίωσης όλων των εμβολίων. Σήμερα, οι αερομεταφορές χρησιμοποιούν κυρίως ένα ειδικό φορητό ψυγείο εμβολίων. Μετά την απόψυξη, τα εμβόλια μπορούν να παραμείνουν ενεργά μόνο στο ψυγείο για 5 έως 14 ημέρες, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση για το χρόνο διέλευσης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Συντήρηση και προσωπικό
Δεύτερον, τα ψυγεία που χρησιμοποιούνται συχνά στο China-Europe Express διευκολύνουν το φρενάρισμα του ψυκτικού συγκροτήματος με ντίζελ και χειμερινό αντιψυκτικό ντίζελ. Τα σημεία εξυπηρέτησης για τη συντήρηση και τον ανεφοδιασμό του ψυκτικού συγκροτήματος κατά μήκος της διαδρομής Κίνας-Ευρώπης βρίσκονται σε μεγάλους σταθμούς αλλαγής συγκοινωνίας, όπως Malaszewicz, Alashankou και Khorgos. Εάν υπάρχει ανάγκη συντήρησης και ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια της διέλευσης, θα υπήρχε σπάνια διαθέσιμη βοήθεια.
Τέλος, η εμπειρία των τρένων China-Europe Express στη μεταφορά εμβολίων δεν είναι αρκετά πλούσια. Η μεταφορά βιοφαρμακευτικών προϊόντων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της δοκιμής και είναι δύσκολο για τους απλούς εργαζόμενους στις εμπορευματικές μεταφορές να αποκτήσουν τις επαγγελματικές γνώσεις σχετικά με τη μεταφορά εμβολίων και να το εφαρμόσουν επιδέξια στην πράξη σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Χρειάζεται επίσης χρόνο για να διασφαλιστεί ότι τίποτα δεν πάει στραβά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη κατά τη μεταφορά. Μια τέτοια βιαστικά διαμορφωμένη αλυσίδα εφοδιασμού εμβολίων για λόγους έκτακτης ανάγκης μπορεί να μην είναι σε θέση να χειριστεί το έργο.
Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Κορυφής για το Δρόμο Μεταξιού 2020
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ψυκτική αλυσίδα ή τη μεταφορά ελεγχόμενης θερμοκρασίας στο New Silk Road; Είναι ένα από τα θέματα σχετικά με το πρόγραμμα της ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής για το μετάξι 2020 . Στις 10 και 11 Νοεμβρίου πραγματοποιείται η διαδικτυακή έκδοση αυτής της εκδήλωσης. Ο αντίκτυπος της πανδημίας, οι τρέχοντες τόμοι και οι προβλέψεις για το επόμενο έτος είναι άλλα θέματα στο πρόγραμμα.
Αυτό το άρθρο είναι μια μετάφραση του πρωτοτύπου στο RailFreight.cn, συγγραφέα του Huilin Shi.
railfreight.com