Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Τώρα αρχίζουν τα... δύσκολα για τη γραμμή 4 του Μετρό.

Σημαντικό βήμα θεωρείται η επικείμενη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η κυβέρνηση χρειάστηκε να πείσει τους δύο διεκδικητές να αποσύρουν προσφυγές ώστε να ανοίξουν χθες οι οικονομικές προσφορές που δείχνουν ως μειοδότη την κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ.

Χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια για να φτάσουμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τώρα στην αγορά αναρωτιούνται πόσα χρόνια θα χρειαστούμε για την έναρξη των εργασιών και την ολοκλήρωση του έργου! Στην Αττικό Μετρό είχαν σχεδιάσει ξεχωριστό διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες (μετατόπιση δημοσίων δικτύων, αρχαιολογικά, κλπ) ώστε να μη χαθεί χρόνος κατά την έναρξη της κύριας εργολαβίας.

Όμως και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες κόλλησε χωρίς να έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα η σύμβαση με την τεχνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ που επικράτησε.

Όλοι ελπίζουν πως δεν θα επαναληφθεί στην Αθήνα η δυσάρεστη εμπειρία με το μετρό Θεσσαλονίκης τα έργα κατασκευής του οποίου ταλαιπωρούν την πόλη επί σχεδόν δεκαπέντε χρόνια. Εξάλλου στην πρωτεύουσα έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο γραμμές του μετρό.

Μάλιστα η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ, που κατασκευάζει την επέκταση Χαϊδάρι – Πειραιάς έχει εμπειρία από το τι μπορεί να πάει στραβά αφού ακόμα αγωνίζεται για να παραδώσει το έργο εντός δεκαετίας…


ΧΑΜΑΙΛΕΩΝ
euro2day.gr