Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020

Οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι εισάγουν σύστημα ψηφιακής αυτόματης ζεύξης στα εμπορικά τους τρένα.

Με την εισαγωγή της νέας μεθόδου ζεύξης, η εταιρία Deutsche Bahn θα είναι σε θέση να αυξήσει τη χωρητικότητα και την ποιότητα της εμπορευματικής κίνησης.
Για πρώτη φορά, η Deutsche Bahn (DB) παρουσίασε έναν εντελώς νέο μηχανισμό ζεύξης για τα βαγόνια εμπορευμάτων. Η ψηφιακή αυτόματη ζεύξη (DAC) επιταχύνει τη συναρμολόγηση εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, αυξάνει τη χωρητικότητα και την ποιότητα της εμπορευματικής κυκλοφορίας και συμβάλλει στην επιτυχία της ανάκαμψης της κυκλοφορίας.

Η νέα μέθοδος ζεύξης απαλλάσσει επίσης τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους από την κουραστική φυσική εργασία, καθώς ο σχηματισμός αμαξοστοιχίας γίνεται επί του παρόντος κυρίως με το χέρι με κοχλίες.

Το μέλος του συμβουλίου της Deutsche Bahn για Ψηφιοποίηση και Τεχνολογία, Sabina Jeschke, δήλωσε: «Η DAC ανοίγει την πόρτα για την ολοκληρωμένη αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Η χωρητικότητα των σταθμών διαλογής και μεταφόρτωσης μπορεί έτσι να αυξηθεί σημαντικά. Επομένως, η εισαγωγή του DAC σημαίνει μια ψηφιακή επανάσταση για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. "

Ο Sigrid Nikutta, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bahn για τις εμπορευματικές μεταφορές, δήλωσε: «Θέλουμε να μεγαλώσουμε και να μεταφέρουμε περισσότερα αγαθά στις ράγες. Για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε ελκυστικές προσφορές για τους πελάτες μας. Οι τεχνικές καινοτομίες, όπως ο ψηφιακός αυτόματος συμπλέκτης, μας βοηθούν να το κάνουμε αυτό. Κάνει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές πιο γρήγορες και ευκολότερες. Αυτό ενισχύει ιδιαίτερα την κυκλοφορία ενός βαγονιού ως πράσινη εναλλακτική λύση έναντι των φορτηγών. Η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων είναι ο ευκολότερος τρόπος για την προστασία του κλίματος. "

Στο DB Systemtechnik στο Minden, αρκετά αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί μεταξύ τους από ένα DAC ως μέρος μιας δοκιμής. Κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, 12 εμπορευματικές μεταφορές βαγόνια θα είναι εφοδιασμένα με σύζευξη τύπους από τέσσερις κατασκευαστές, με έναν τύπο που θα επιλεγεί μετά από τεχνικούς ελέγχους. Ένα δοκιμαστικό τρένο με 24 αυτοκίνητα θα περάσει μέσα από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, καθώς και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), για αρκετούς μήνες. 

Το ερευνητικό έργο, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2022, χρηματοδοτείται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI) με 13 εκατομμύρια ευρώ. Συμμετέχει επίσης μια κοινοπραξία έξι εταιρειών: Εκτός από την DB και τη θυγατρική της, DB Cargo , αυτοί είναι οι ελβετικοί και αυστριακοί εμπορευματικοί σιδηρόδρομοι, SBB Cargo και Rail Cargo Austria , καθώς και οι φύλακες φορταμαξών Ermewa, GATX Rail Europe και VTG. Ο στόχος είναι μια πανευρωπαϊκή εισαγωγή του ψηφιακού αυτόματου συστήματος ζεύξης.

globalrailwayreview.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης