Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020

Θα γίνει ο διάδρομος Αιγαίου - Βαλτικής μέρος του δικτύου ΔΕΔ-Μ;

«Κάναμε μια πρόταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία ενός νέου διαδρόμου ΔΕΔ-Μ», δήλωσε ο Ρούμεν Μάρκοφ, ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής μεγάλων έργων υποδομής στη Σύνοδο Κορυφής RailFreight στο Πόζναν. Παρουσίασε την ιδέα του νέου διαδρόμου Αιγαίου - Βαλτικής. «Υποβάλαμε επίσημα αυτήν την πρόταση. Τώρα είναι υπό έλεγχο. "
Μέχρι το 2030, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εγκαινιάσει το νέο βασικό δίκτυο των διαδρόμων διευρωπαϊκών μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Θα περιλαμβάνει εννέα αρτηρίες μεταφοράς. Μεγάλα έργα υποδομής υποστηρίζουν την επέκταση αυτού του δικτύου με το νέο διάδρομο Αιγαίου - Βαλτικής. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πανευρωπαϊκών έργων και ως εκ τούτου ανέπτυξε τη νέα αρτηριακή μεταφορά μεταξύ του Αιγαίου και της θάλασσας της Βαλτικής. Η νέα πρωτοβουλία ονομάστηκε διάδρομος ABC + De, ο οποίος είναι αρκτικόλεξο από τη σύνδεση Αιγαίου - Βαλτικής και του ποταμού Δούναβη.

Μικρότερη διαδρομή διέλευσης

Ο νέος διάδρομος αναπτύχθηκε ως συντομότερος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ασία ή την Ανατολική Αφρική μέσω της διώρυγας του Σουέζ προς τη Βόρεια Ευρώπη. Τώρα, τα πλοία που πλέουν από τα αναφερόμενα μέρη του κόσμου κάνουν μια μεγάλη παράκαμψη: πρώτα, περνούν από τη Μεσόγειο Θάλασσα, περιηγούνται στην Ιβηρική χερσόνησο και μετά κατευθύνονται προς τα βόρεια.
«Αναπτύξαμε αυτόν τον διάδρομο ως μία από τις κύριες διαδρομές μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής. Ο κύριος στόχος του είναι να παρέχει έναν συντομότερο τρόπο για τα εμπορεύματα από το κανάλι του Σουέζ σε ένα νέο λιμάνι στο Αιγαίο Πέλαγος και στη συνέχεια με μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση από την Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας, Πολωνίας σε ένα νέο λιμάνι στη Βαλτική Θάλασσα », σημείωσε ο Μάρκοφ.

Υποέργα

Μέσα στον προτεινόμενο διάδρομο, η βουλγαρική εταιρεία ανέπτυξε διάφορα επιμέρους έργα. Θα υπάρχουν ολοκαίνουργιοι λιμένες και στα δύο άκρα της αρτηριακής μεταφοράς: το λιμάνι Ismara στην Ελλάδα και το λιμάνι Vistula στην Πολωνία. Σύμφωνα με το όραμα «Μεγάλα έργα υποδομής», το λιμάνι της Ίσμαρα θα βρίσκεται στη Δυτική Θράκη, ανάμεσα στα υπάρχοντα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Το λιμάνι του Βιστούλα θα τοποθετηθεί κοντά στο δέλτα ενός ποταμού με το ίδιο όνομα και σε λίγα χιλιόμετρα ανατολικά από το Γκντανσκ.
Και τα δύο τερματικά θα συνδεθούν με τον αυτοκινητόδρομο Δούναβη - Αιγαίο Πέλαγος, ο οποίος βασίζεται εν μέρει στο πολωνικό έργο της εθνικής οδού Via Carpathia και του σιδηροδρόμου South - North - Stream (SNS). Επιπλέον, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια σειρά πολυτροπικών κέντρων στη διαδρομή.

Mykola Zasiadko

railfreight.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης