Τάξη στο χάος των δεκάδων έργων που παραμένουν σε εκκρεμότητα και προετοιμασία των επόμενων, η αποστολή του Project Manager. Θα προσληφθεί από την ΕΡΓΟΣΕ με αμοιβή 31 εκατ. ευρώ.
Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει να συμμαζέψει το σημερινό χάος με τα δεκάδες σιδηροδρομικά έργα που δεν τελειώνουν ποτέ, αλλά και να προετοιμάσει τους διαγωνισμούς για νέα έργα ύψους που ξεπερνά τα 3,7 δισ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού για τον Project Manager της ΕΡΓΟΣΕ φτάνει τα 31 εκατ. ευρώ.
Στην ΕΡΓΟΣΕ είχαν αποφασίσει από τον περασμένο Μάρτιο να προσλάβουν τεχνικό σύμβουλο, αλλά και να προχωρήσουν τα νέα σιδηροδρομικά έργα με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με την εφαρμογή αυτού του μοντέλου, θεωρούν πως θα επιταχυνθούν οι διαγωνισμοί μολονότι η μέχρι τώρα εμπειρία, σε άλλα έργα, δεν είναι ενθαρρυντική. Ωστόσο η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει τη στήριξη της κατασκευαστικής αγοράς, όπως προκύπτει και από δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ Αλεξ. Εξάρχου στο συνέδριο του Economist.
Ο κ. Εξάρχου είπε πως τα νέα έργα «δεν διέθεταν ώριμες μελέτες και ως εκ τούτου η υλοποίησή τους θα καθυστερούσε σημαντικά. Ωστόσο η υιοθέτηση του μοντέλου του ανταγωνιστικού διαλόγου που επελέγη, μπορεί να καλύψει αυτή την ανάγκη και εφόσον το μοντέλο λειτουργήσει αποδοτικά, να επισπεύσει το χρόνο ολοκλήρωσης των μελετών, διενέργειας των διαγωνισμών και τελικά υλοποίησης των έργων».
Η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί έργα περίπου 700 εκατ. ευρώ και έχουν να κάνουν κυρίως με εργασίες αναβάθμισης που ολοκληρώνουν το κεντρικό δίκτυο της χώρας. Αφορούν δηλαδή «στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης & τηλεπικοινωνιών, όπως η μονή γραμμή Λάρισα-Βόλος, η μονή γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, η αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη και η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση από Θεσσαλονίκη ως Προμαχώνα».
Στις προτεραιότητες έχουν ενταχθεί και άλλα οκτώ έργα, προϋπολογισμού άνω των 3 δισ. ευρώ. Όπως είπε την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Εξάρχου, πρόκειται για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης με Αλεξανδρούπολη, τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών προς Ραφήνα και προς Λαύριο καθώς και την αναβάθμιση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Ρίο - Πάτρα, τη Σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με το εθνικό δίκτυο και τη σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το Εμπορευματικό Κέντρο της Ηγουμενίτσας.
Στο αίτημα για την εκκίνηση του διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικού συμβούλου η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υποστηρίζει πως «σύμφωνα με το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025, την πορεία ολοκλήρωσης των εν εξελίξει έργων, το μέγεθος του προϋπολογισμού των προγραμματισμένων προς δημοπράτηση έργων και την γεωγραφική τους διασπορά κρίνεται αναγκαία η υποβοήθηση της Διεύθυνσης Έργων στην διαχείριση των μελλοντικών έργων με στόχο την διατήρηση του επιπέδου παροχής υπηρεσιών (ωρίμανση - επίβλεψη έργων) σε υψηλό επίπεδο και την έγκαιρη ολοκλήρωση του συνόλου των έργων».
Το αντικείμενο της «σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου από έμπειρο Τεχνικό Σύμβουλο που διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για την επιτάχυνση των εργασιών και την υποστήριξη στην ολοκλήρωση των εν εξελίξει συγχρηματοδοτούμενων έργων, καθώς και την υποστήριξη για την υλοποίηση νέων έργων. Τα έργα για τα οποία ο Σύμβουλος καλείται να παράσχει υπηρεσίες επιμερίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες που έχουν ως εξής: α) Έργα εν εξελίξει Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί κατά ένα ποσοστό και βρίσκονται εν γένει σε εξέλιξη, είτε έχουν ολοκληρωθεί ως κύρια έργα και εκκρεμούν τυχόν εγκεκριμένες (αλλά και υπό έγκριση) συμπληρωματικές συμβάσεις. β) Νέα έργα προς δημοπράτηση ενταγμένα ή υπό ένταξη για χρηματοδότηση Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα ενταγμένα για χρηματοδότηση από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ ή προς ένταξη από διάφορους φορείς χρηματοδότησης».
businessdaily.gr