Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

Προαστιακός: Ο μηχανοδηγός πρόλαβε το κακό - Πως έγινε ο εκτροχιασμός

Αμαξοστοιχία του Προαστιακού εκτροχιάστηκε χθες στη 1:30 το μεσημέρι, σε απόσταση 500 μέτρων πριν από τον σταθμό του Προαστιακού στο Ξυλόκαστρο. Δεύτερο ατύχημα, μέσα σε μερικές εβδομάδες.
Ευτυχώς δεν υπήρξε τραυματισμός επιβάτη, όμως στο σημείο έσπευσαν οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, περιπολικά καθώς και το ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός σιδηροδρομικής γραμμής βγήκε το πρώτο βαγόνι του συρμού της αμαξοστοιχίας Νο 300, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο - Αίγιο, στις αιχμές εξόδου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ξυλοκάστρου χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κανένας τραυματισμός.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ είχε αναστείλει τα δρομολόγια στην διαδρομή Κιάτο - Αίγιο -Κιάτο μέχρι και χθες το απόγευμα, καθώς το εκτροχιασμένο τρένο, πλησίασε και στην απέναντι γραμμή, μη επιτρέποντας την χρήση της.
Μέχρι χθες δεν είχε εκδοθεί κάποια επίσημη ανακοίνωση, για τα αίτια του εκτροχιασμού, στην σιδηροδρομική γραμμή που εγκαινιάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία, πριν από έναν μήνα, στις 14 Ιουλίου από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες από τον χώρο των μηχανοδηγών, φαίνεται ότι, ο μηχανισμός αλλαγής τροχιάς του συρμού, μετά την έξοδο του σταθμού του Ξυλόκαστρου (στο ρεύμα προς Κιάτο) ήταν γυρισμένος σε λάθος κατεύθυνση. Η χαμηλή ταχύτητα του συρμού και η έγκαιρη αντίδραση του μηχανοδηγού, φαίνεται πως συνέβαλαν στο να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής, όπως και σε ολόκληρη τη γραμμή προς το Κιάτο, δεν λειτουργούν τα φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η κίνηση μεγαλύτερου αριθμού τρένων για λόγους ασφαλείας.
Να σημειωθεί ότι, είναι το δεύτερο περιστατικό που σημειώνεται στην καινούργια, διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων που εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Το περιστατικό, αν ισχύουν οι πληροφορίες για τα αίτια του ατυχήματος, συνηγορεί στην ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών, για την υλοποίηση και της εργολαβίας της τηλεδιοίκησης, εξέλιξη που θα συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ασφάλειας της γραμμής.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το ατύχημα, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης ΟΣΕ, αναφέρει: «O σημερινός εκτροχιασμός συρμού του Προαστιακού Αθήνας στην νέα γραμμή προς Αίγιο και στο πρόσφατα παραδοθέν κομμάτι της υποδομής, φανέρωσε τα διαχρονικά
προβλήματα της σιδηροδρομικής επιδομής αναφορικά με την μη λειτουργία φωτοσημάτων τηλεδιοίκησης και φυσικά του Etcs, παρότι αυτά έχουν πληρωθεί εδώ και δεκαετίες αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!
Η έγκαιρη αντίδραση του μηχανοδηγού αποσόβησε τα χειρότερα ενώ δεν υπήρξε κανείς τραυματισμός επιβάτη ή εργαζόμενου επί της αμαξοστοιχίας.
Το Σωματείο μας έχει ζητήσει συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία ολοκλήρωσης των έργων και να συμβάλει προσθετικά στην εξεύρεση λύσεων σε προβλήματα που καθημερινά ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό (Περιστατικά τελευταίων ημερών σε Τχ1=ΤΧ5 στην Βόρεια Ελλάδα).
Ελπίζουμε ότι το διαχρονικό μας αίτημα θα βρεθεί σύντομα σε πορεία υλοποίησης καθώς δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.»

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
pelop.gr