Καυτό αναμένεται να είναι από πλευράς εξελίξεων το φετινό φθινόπωρο στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Με φόντο την πανδημία του κορωνοϊού και την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συγκοινωνίες χάρη στην σχετική αδράνεια που έδειξε η κυβέρνηση κατά τον περασμένο χρόνο, αναμένεται η σταδιακή υλοποίηση των εξαγγελιών του πρωθυπουργού που ενδεχομένως να επιφέρουν βελτίωση της κατάστασης από την επόμενη χρονιά.
Τρεις είναι οι πιο σημαντικές ενέργειες που αναμένουμε να δούμε μέσα στο φθινόπωρο: την προκήρυξη 355 θέσεων εργασίας από τις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, τη σύναψη συμφωνιών με εταιρείες ΚΤΕΛ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου και την προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing.
Η πρόσληψη 355 εργαζομένων, για πρώτη φορά εδώ και 11 χρόνια θα αφορά θέσεις οδηγών και ηλεκτροδηγών καθώς και τεχνίτες για όλα τα μέσα. Καθώς θα ακολουθηθούν διαδικασίες fast track, στόχος είναι οι νεοπροσληφθέντες να ξεκινήσουν να εργάζονται το αργότερο στις αρχές την επόμενης χρονιάς, με την εκπαίδευση να γίνεται παράλληλα με την εργασία για περίοδο ενός έτους, οπότε και θα ακολουθήσει η αξιολόγησή τους.
Ως τα τέλη της χρονιάς ή τις αρχές της επόμενης, αναμένεται και η ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων μέσω τις άφιξης των πρώτων εκ των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων αλλά και της εξασφάλισης 203 οχημάτων μέσω της συνέργειας του ΟΑΣΑ με εταιρείες ΚΤΕΛ μέσω ΣΔΙΤ. Και στις δύο περιπτώσεις, οι σχετικές διαδικασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν το αργότερο ως τον Οκτώβριο.
Εντός του φθινοπώρου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να δώσει λύση και στο ζήτημα της τιμής των εισιτηρίων. Ήδη τις τελευταίες εβδομάδες αφήνεται να εννοηθεί πως θα υπάρξουν θετικές ανακοινώσεις σύντομα και ότι οι χαμηλότερες τιμές των εισιτηρίων που ισχύουν από την 1 Ιουνίου θα παραμείνουν εκτός απροόπτου σε ισχύ και μετά την 31η Οκτωβρίου.
Αρνητικές προδιαγράφονται όμως οι εξελίξεις από το πεδίο των έργων. Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να έχουμε ενημέρωση για την τύχη του διαγωνισμού της γραμμής 4 του Μετρό, ενώ πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ισχυρό ενδεχόμενο διακοπής και επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού, κάτι το οποίο θα επιφέρει νέα καθυστέρηση στο έργο.
Δεδομένη εν τω μεταξύ είναι η καθυστέρηση στην εξέλιξη των έργων του Τραμ τόσο στον Φαληρικό όρμο (όπου από τον περασμένο Μάιο δεν πραγματοποιούνται δρομολόγια στο τμήμα Μπάτης – ΣΕΦ), και κατά συνέπεια και στην επέκταση του Πειραιά, όσο και στις διαδικασίες για την επαναλειτουργία του τμήματος Σύνταγμα – Κασομούλη το οποίο παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο του 2018 «για προληπτικούς λόγους».
Ελπίδες ωστόσο υπάρχουν για τη δημοπράτηση εντός του φθινοπώρου από την ΕΡΓΟΣΕ του διαγωνισμού για το έργο της ολοκλήρωσης του σταθμού Λαρίσης και της σύνδεσής του με το σταθμό του Μετρό. Σημειώνεται πάντως ότι η ΕΡΓΟΣΕ δηλώνει έτοιμη για την προκήρυξη του συγκεκριμένου διαγωνισμού εδώ και 3 περίπου χρόνια χωρίς να έχει προχωρήσει σε κάποια σχετική ενέργεια μέχρι σήμερα.
athenstransport.com