Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020

Νέο τρένο μεταξύ ειδικών οικονομικών ζωνών της Κίνας και της Ρωσίας.



Ένα νέο δρομολόγιο τρένων εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε μεταξύ Κίνας και Ρωσίας. Συνδέει δύο ειδικές οικονομικές ζώνες στις χώρες, οι οποίες ονομάζονται από τις πόλεις όπου βρίσκονται: Zibo και Ulyanovsk.
Μία ακόμη περιοχή στη Ρωσία είχε απευθείας σιδηροδρομική εμπορευματική σύνδεση με την Κίνα. Είναι το Ulyanovsk Oblast στην Ομοσπονδιακή Περιφέρεια του Βόλγα. Το φορτηγό τρένο αναχώρησε από την κινεζική πόλη Zibo στις 29 Ιουνίου. Έφτασε στο φορτηγό σταθμό Ulyanovsk-3 στο δυτικό τμήμα της πόλης στις 14 Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, η απόσταση 9.000 χιλιομέτρων διανύθηκε σε δύο εβδομάδες. Το πρώτο τρένο μεταξύ Zibo και Ulyanovsk αποτελούνταν από 53 εμπορευματοκιβώτια φορτωμένα με ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων ανταλλακτικών αυτοκινήτων, οικοδομικών υλικών, αθλητικών ειδών καθώς και εξοπλισμού για τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Το τρένο επιστροφής θα οργανωθεί τις επόμενες ημέρες. Θα φορτωθεί στο Ουλιάνοφσκ με ρωσικά σιτηρά και ηλιέλαιο. Το εκτιμώμενο επίπεδο φόρτωσης της πρώτης αμαξοστοιχίας επιστροφής είναι τουλάχιστον το μισό. Προκειμένου να αυξηθεί αυτό το ποσοστό, οι TransContainer, Russian Railways (RZD) και οι αρχές της ειδικής οικονομικής ζώνης του Ulyanovsk συνομιλούν με την τοπική επιχείρηση για να προσελκύσουν περισσότερα φορτία για τις μελλοντικές αποστολές. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρένο Zibo - Ulyanovsk - Zibo εκτελεί τακτικά δρομολόγια αναχωρώντας από κάθε τερματικό σταθμό κάθε τρεις εβδομάδες.

Ταχύτερα από νωρίτερα

Δύο ειδικές οικονομικές ζώνες ξεκίνησαν αμοιβαίες διαπραγματεύσεις για την απευθείας υπηρεσία τρένων μεταξύ Zibo και Ulyanovsk περισσότερο από ένα χρόνο πριν. Τον Απρίλιο του 2019, οι αρχές και των δύο περιοχών συνήψαν μνημόνιο συνεργασίας. Ο βασικός λόγος για τη νέα αμαξοστοιχία εμπορευματοκιβωτίων είναι η διευκόλυνση και επιτάχυνση του διμερούς εμπορίου μεταξύ της επαρχίας Shandong της Κίνας και της Ρωσικής περιφέρειας Ulyanovsk.
Πριν από αυτό, η παράδοση των κινεζικών εμπορευμάτων από το Zibo στο Ulyanovsk ήταν πολύ μεγάλη και περίπλοκη. Η πρώτη επιλογή είναι μια πολυτροπική διαδρομή από τα κινεζικά λιμάνια προς τα ρωσικά λιμάνια στην Αγία Πετρούπολη ή το Νοβοροσίσκ, όπου τα εμπορευματοκιβώτια φορτώνονται στα επίπεδα βαγόνια για περαιτέρω παράδοση με τρένο. Σε αυτήν την περίπτωση, ολόκληρος ο χρόνος ταξιδιού διαρκεί περίπου δύο μήνες.
Η δεύτερη επιλογή παρέχεται μόνο σιδηροδρομικώς. Ωστόσο, χρειάζεται επίσης περισσότερο χρόνο από μια απευθείας σύνδεση τρένου, καθώς τα εμπορευματοκιβώτια παραδίδονται μέσω του διατροπικού τερματικού σταθμού Vorsino στο Kaluga Oblast, το οποίο βρίσκεται σε περισσότερα από 900 χιλιόμετρα δυτικά από το Ulyanovsk. Στη συνέχεια, τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται ανατολικά από Vorsino στο Ulyanovsk. Αυτό δημιουργεί μια επιπλέον παράκαμψη που διαρκεί αρκετές ημέρες ή ακόμα και μία εβδομάδα και, ως εκ τούτου, περιπλέκει την παράδοση.


railfreight.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης