Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να ανοίξουν οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής 3 του Μετρό. Πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, ενώ η διαχείριση των εκδοτηρίων εισιτηρίων σε αυτούς, θα γίνεται προσωρινά από ιδιώτες.
Η εταιρεία ΣΤΑΣΥ προκήρυξε διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας και διαχείρισης εκδοτηρίων των τριών νέων σταθμών, με τον προϋπολογισμό του έργου να πλησιάζει τις 250.000 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που η ΣΤΑΣΥ παραχωρεί σε ιδιώτες τη λειτουργία εκδοτηρίων εισιτηρίων των μέσων που διαχειρίζεται. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την πώληση τίτλων μεταφοράς επιβατών, δηλαδή την έκδοση εισιτηρίων και την επαναφόρτιση εισιτηρίων και καρτών, καθώς και την παροχή συναφών υπηρεσιών, όπως πληροφορίες για τα δρομολόγια, τις ηλεκτρονικές κάρτες κλπ. Το ωράριο λειτουργίας των εκδοτηρίων θα είναι μεταξύ 06:00-22:00, από Δευτέρα έως και Παρασκευή, και κάθε βάρδια ανά εκδοτήριο θα αποτελείται από έναν υπάλληλο.
Η εκπαίδευση του προσωπικού θα γίνει δωρεάν από την ΣΤΑΣΥ, μέσα σε ένα χρονικό διάστημα περίπου 3 ημερών. Η εταιρεία θα ενημερώσει τον ανάδοχο σχετικά με τους κινδύνους κατά την εργασία και τις διαδικασίες εκκένωσης σταθμών, ενώ το προσωπικό του αναδόχου θα οφείλει να καταγράφει και να αναφέρει περιστατικά στους σταθμούς, να διαθέτει κατάλληλο εξοπλισμό πρώτων βοηθειών, και να φροντίζει το χώρο εργασίας. Η ΣΤΑΣΥ πάντως θα έχει το δικαίωμα να πραγματοποιεί επιθεώρηση των χώρων εργασίας.
Σχεδόν έτοιμοι οι νέοι σταθμοί
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου ανέρχεται στα 467.462,20 ευρώ. Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 80%.
Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.
Στα σκαριά νέες επεκτάσεις μετρό
Πέρα από τους νέους σταθμούς που εγκαινιάζονται μέσα στον Ιούλιο, δρομολογούνται νέες επεκτάσεις του Μετρό. Τις προηγούμενες μέρες ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της παροχής υπηρεσιών συμβούλου για τη διερεύνηση επέκτασης του δικτύου Μετρό στις περιοχές της Γλυφάδας και της Καλλιθέας.
Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα βρίσκεται εδώ και χρόνια στο σχεδιασμό της εταιρείας Αττικό Μετρό χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχουν πραγματοποιηθεί οι σχετικές μελέτες. Αναφορικά με την επέκταση του Μετρό προς την Καλλιθέα πρόκειται για ένα αίτημα το δήμου που ήρθε στο προσκήνιο με τη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ωστόσο δεν προχώρησε ο σχεδιασμός και η εκπόνηση των σχετικών μελετών.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για προμελέτες των δύο αυτών επεκτάσεων και σίγουρα θα απαιτηθεί πολύς χρόνος έως ότου δρομολογηθεί το έργο. Όμως η προσπάθεια ανεύρεσης εξειδικευμένου συμβούλου για να μελετήσει και να «τρέξει» το πρότζεκτ είναι σίγουρα θετικό πρώτο βήμα.
Ισίδωρος Ρούσσος
athina984.gr