Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Στη Βουλή η επέκταση του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά και Έδεσσα.

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Τζάκρη σχετικά με την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά και Έδεσσα. Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρεται πως το έργο είναι εφικτό και “δελεαστικό” εφόσον θα συνδέσει περιοχές όμορες στην Θεσσαλονίκη με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης με τον σιδηρόδρομο.

Η κα Τζάκρη υπενθυμίζει ότι για τον λόγο αυτό έχει εκπονηθεί από το 2007 μελέτη σκοπιμότητας, η οποία όμως έχρηζε επικαιροποίησης, ενώ στην συνέχεια κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ εκπονήθηκαν από τον ΟΣΕ σημαντικές προμελέτες (αναγνωριστική χάραξης, εφικτότητας, σκοπιμότητας κλπ) με στόχο την ένταξη τόσο της οριστικής μελέτης όσο και της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου σε χρηματοδοτικό εργαλείο.

Το έργο της επέκτασης του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά και Έδεσσα, θα συνδέσει σιδηροδρομικά τα Γιαννιτσά με την Θεσσαλονίκη εξυπηρετώντας ταυτοχρόνως και όλες τις ενδιάμεσες κωμοπόλεις (Χαλκηδόνα, Κουφάλια, Άγιος Αθανάσιος κλπ.), θα πρέπει να αποτελεί μια από τις πρώτες προτεραιότητες της χώρας στα σιδηροδρομικά έργα, μετά τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης.

Στις 9 Απριλίου ορίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών Έργων, αποτελούμενη από 3 μέλη, στην οποία μετέχουν πέραν των προέδρων και των διευθυνόντων συμβούλων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία ανέλαβε την υποχρέωση να παρουσιάσει σχέδιο δράσης σε τρία στάδια..

Η Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρόμων θα εισηγηθεί τελικά προς τον Υπουργό, μεταξύ άλλων και για το ποια νέα σιδηροδρομικά έργα θα ενταχθούν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ (2021 – 2030) ενώ θα προτείνει και ένα νέο μηχανισμό υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητά να μάθει αν το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Θεσσαλονίκης αποτελεί προτεραιότητα στα νέα σιδηροδρομικά έργα και με ποιες ενέργειες θα γίνει εφικτή η ένταξη της μελέτης σε κάποιο Ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ, CEF κλπ).

indicator.gr