Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Αχαΐα - Αιγιάλεια: Πρεμιέρα «δύο ταχυτήτων» για τον νέο σιδηρόδρομο


Ωρα 07:38 - Ιστορική στιγμή για το Αίγιο, την Αιγιάλεια και όλη την Αχαΐα, αφού το τρένο, μετά από παύση 10 ετών, επανήλθε σε σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο για να ενώσει την περιοχή με την Αθήνα, τον Πειραιά και απευθείας με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Κάθε αρχή και δύσκολη, όμως: Αποδείχθηκε ότι θέλει δουλειά ακόμα η νέα εποχή: Ο σταθμός χρειάζεται σημάνσεις, γιατί χωρίς αυτές δεν εντοπίζεται... ούτε από τους Αιγιώτες.
Ενα δεύτερο παρατράγουδο ήταν η απουσία ενδιαφέροντος από φορείς: Για ένα τόσο σημαντικό γεγονός, όπως το πρώτο δρομολόγιο της ντιζελοκίνητης αμαξοστοιχίας, από τον νέο τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Κιάτο, δεν έτυχε της τιμητικής παρουσίας τοπικών αρχόντων, σαν να μην επρόκειτο για το επισφράγισμα ενός οράματος, που θα φέρει ανάπτυξη στον τόπο.
Παραφωνία ήταν η εικόνα του περιβάλλοντος χώρου και ο «λαβύρινθος» της προσβασιμότητας στον ΣΣ.
Η εικόνα που ο μοναδικός παριστάμενος εκπρόσωπος του Δήμου Αιγιάλειας - ως αντιδήμαρχος Τουρισμού - Στράτος Βαρδάκης κατέγραψε, ήρθε να επιβεβαιώσει τα δημοσιεύματα της «Π» μέρες τώρα, αλλά και τα όσα αποτύπωσε χθες στην πρεμιέρα του Προαστιακού.
«Από τη μία, τι απαξίωση της τοπικής κοινωνίας ήταν αυτή; Πήγαινα, ως είχα υποχρέωση και έλεγα ότι δεν θα χωράω να μπω, αλλά τελικά βρήκα καμιά δεκαριά άτομα. Πολύ λυπηρό το θέαμα. Από την άλλη, απαράδεκτη πρόσβαση και εντέλει πολύ δύσκολη. Δεν είναι αυτή η σύγχρονη Ελλάδα. Δεν θα πάει καλά το τρένο, αν συνεχίσει έτσι κι αν η ίδια η ΕΓΟΣΕ απαξιώνει το έργο της», είναι τα λόγια του κ. Βαρδάκη, που από τον ΣΣ επιβιβάστηκε στο τρένο και μετέβη συμβολικά μέχρι τον ΣΣ Διακοπού, όπου είχε προγραμματιστεί μικρό κέρασμα προσωπικού και επιβατών.
Συζητείται επίσης - σύμφωνα με μελλοντικούς χρήστες της νέας γραμμής - ότι το πρώτο πρωινό δρομολόγιο (07:38) από Αίγιο είναι πολύ αργά και απαιτείται νωρίτερα, ενώ το τελευταίο της επιστροφής από Αττική προς Αίγιο (16:49) είναι πολύ νωρίς. Επίσης, απαιτούνται ανταποκρίσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΚΤΕΛ κ.ά.) από τον ΣΣ Αιγίου.
Στα καλά της πρώτης μέρας, που προσδίδουν κι άλλες προοπτικές στην περιοχή, ήταν η ανάδειξη των τοπίων της Αιγιάλειας κατά τη διαδρομή, επιβεβαιώνοντας αυτό που λέγεται. Οτι δηλαδή οδικώς μεταφέρεσαι, ενώ το τρένο σε ταξιδεύει! Σύντομα, και όταν οι υποδομές ενισχυθούν, θα αποδειχθεί ότι το νέο τρένο θα αποτελέσει όχι μόνο εύκολο και οικονομικό μέσο επικοινωνίας με την πρωτεύουσα, αλλά και θαυμάσιο «όχημα» προβολής των θελγήτρων της περιοχής.
 Δ.Τ.


pelop.gr