Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Θετικός ο Περιφερειάρχης σε αίτημα φίλων σιδηροδρόμου.


Θετικός είναι ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ως προς τις θέσεις που έχει εκφράσει η Κίνηση Φίλων Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, αναφορικά με τον χαρακτήρα που θα έχει ο χώρος εκατέρωθεν των 56 χιλιομέτρων της μετρικής γραμμής, από την Κόρινθο έως το Δερβένι, τον οποίον η ΓΑΙΑΟΣΕ παραχωρεί στην Περιφέρεια με χρησιδάνειο.
“Είμαι απόλυτα σύμφωνος με τις θέσεις που εκφράζουν, άλλωστε στο χρησιδάνειο -η υπογραφή του οποίου επίκειται- ρητώς θα αναφέρεται ότι ο εν λόγω χώρος θα εξυπηρετεί λειτουργίες αναψυχής, πολιτισμού, όπως επίσης οικολογικής και περιβαλλοντικής εικόνας. Μετά την υπογραφή δε, ξεκινά αμέσως η διαδικασία της απαιτούμενης μελέτης”, σημείωσε ο Π. Νίκας.
Υπενθυμίζεται ότι στη σχετική επιστολή της, στα τέλη του περασμένου Απριλίου, η Κίνηση Φίλων Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου επισημαίνει -μεταξύ άλλων- την ανάγκη να διασφαλίζεται διέλευση μέσου σταθερής τροχιάς στον πιο πάνω χώρο.
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα ο Παναγιώτης Νίκας ανακοίνωσε την επαναδρομολόγηση του τρένου στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.
Ο κ. Νίκας είχε συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο κι επιβεβαιώθηκε η καλή πορεία της προσπάθειας για την επαναδρομολόγηση τρένου στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο.
«Η Περιφέρεια έχει διαθέσει ήδη 15.000.000 ευρώ για την απαραίτητη συντήρηση και τις επισκευές που απαιτούνται στη γραμμή αυτή, καθώς οι υποδομές, σιδηροτροχιές και σταθμοί, έχουν δυστυχώς βανδαλιστεί» σημείωσε ο περιφερειάρχης, τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ από την πλευρά του ολοκληρώνει τη σχετική μελέτη.

Επιδοτούμενο δρομολόγιο

Ερωτηθείς σχετικά, ο Π. Νίκας δήλωσε ότι εξετάζονται λύσεις σχετικά με τις 70 και πλέον αφύλακτες διαβάσεις που υπάρχουν στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, ενώ αναφορικά με τη βιωσιμότητα του δρομολογίου σημείωσε ότι η συμφωνία με την ΤραινΟΣΕ προβλέπει επιδότηση της εν λόγω γραμμής, η οποία θα ενταχθεί στις άγονες, καθώς από αυτές θα βγει η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, στην οποία επίκειται η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης.
Ο περιφερειάρχης, παράλληλα, εξέφρασε την εκτίμηση ότι “σύντομα θα ξεκινήσει και η διαδικασία της μελέτης για την κανονικοποίηση της γραμμής ξεκινώντας από τη Μεγαλόπολη”, τονίζοντας ωστόσο ότι “ευρύτερη αναφορά σε αυτό το θέμα θα γίνει σε ευθετότερο χρόνο”.

Επίσης, ο Π. Νίκας έκανε γνωστό ότι ο ΟΣΕ και η ΓαιαΟΣΕ συναίνεσαν στην παραχώρηση προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου των 55 χιλιομέτρων ανενεργού σιδηροδρομικής γραμμής από την Κόρινθο μέχρι το Δερβένι.
“Πρόκειται για μια γενναία απόφαση που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση χώρων έκτασης εκατοντάδων στρεμμάτων -και μάλιστα στο παραλιακό μέτωπο της Κορινθίας- τις μελέτες για την οποία θα αναλάβει η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τους δήμους” τόνισε ο περιφερειάρχης, ο οποίος εξέφρασε ευχαριστίες, τόσο προς τα στελέχη του ΟΣΕ και της ΓαιαΟΣΕ, όσο και προς τον υπουργό Κώστα Καραμανλή για τη συνδρομή του στην προσπάθεια της Περιφέρειας για την αναθέρμανση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή της.

messinialive.gr