Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Δυσεπίλυτος γρίφος η … επόμενη μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες – Έρχεται ένα δύσκολο καλοκαίρι.

Σχέδιο για τη σταδιακή επαναφορά των λεωφορείων και των συρμών του μετρό στην κανονικότητα, με αύξηση των οχημάτων και μείωση των χρονοαποστάσεων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής προσπαθώντας να καθησυχάσει τους πολίτες οι οποίοι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα θεωρούν τα ΜΜΜ ως την πρώτη «εστία» μετάδοσης του κορονοϊου.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ αντιμετωπίζουν με προβληματισμό την επόμενη ημέρα, τονίζοντας ότι για να προχωρήσουν σε αύξηση των συχνοτήτων, όπως ήταν αυτή πριν την λήψη ων μέτρων κατά της πανδημίας, θα πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και να διακοπούν οι άδειες ειδικού σκοπού.
Σήμερα από τον ΟΑΣΑ περίπου το ένα τρίτο των εργαζομένων λείπει από την εργασία του με άδειες ειδικού σκοπού και ευπαθών ομάδων, κάτι που, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, κάνει σχεδόν αδύνατη την επαναφορά του αρχικού προγράμματος δρομολογίων.
Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή η ΟΣΥ εκτελεί δρομολόγια θερινού προγράμματος ΙΙ δηλαδή πρόγραμμα Αυγούστου και μάλιστα Σαββάτου. Πρόκειται για σχεδόν το 50% των δρομολογίων που εκτελούνταν πριν τα έκτακτα μέτρα. Αυτό παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει παρεμβάσεις με πρόσθετα δρομολόγια σε ορισμένες γραμμές με αυξημένη κίνηση.
Σημειώνεται πάντως ότι καθημερινά γίνονται όλες οι απαραίτητες απολυμάνσεις και έχουν ληφθεί μέτρα για την προστασία των εργαζομένων, όπως για παράδειγμα, η είσοδος των επιβατών από την πίσω πόρτα, αλλά και η μείωση κατά 50% των επιβατών μέσα στα λεωφορεία.
Σήμερα κυκλοφορούν στην Αθήνα 550 από τα περίπου 1.000 λεωφορεία. Και ο ίδιος ο υπουργός πάντως υποστήριξε ότι δεν θα μπορούσαν να κυκλοφορούν πάνω από 1000 λεωφορεία και ο λόγος είναι ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ο οποίος είναι τα 16έτη.
Αυτό είναι που προβληματίζει και τους εργαζόμενους καθώς το καλοκαίρι, όπως και τα προηγούμενα, θα υπάρξει αύξηση των βλαβών, μια και πολλά λεωφορεία δεν διαθέτουν κλιματισμό. Κάθε καλοκαίρι με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι αναφέρουν προς την διοίκηση πως τα λεωφορεία χωρίς κλιματισμό θα δηλώνονται ως βλάβες. Κατά συνέπεια ο στόλος των 1000 λεωφορείων θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.
Προβληματισμό δημιουργεί ακόμα και το γεγονός ότι από τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν να λειτουργούν και οι γραμμές που έχουν προορισμό τις παραλίες τα οποία και κάθε χρόνο προσελκύουν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Για την έναρξη αυτών των δρομολογίων θα πρέπει να εξασφαλιστούν περισσότερα λεωφορεία διότι δεν επιτρέπεται πλέον οι επιβάτες να συνωστίζονται μέσα στα οχήματα.
«Θα πάρουμε όλα τα μέτρα ως Κυβέρνηση και ως Υπουργείο Μεταφορών έτσι ώστε να τηρούνται όλοι οι αυστηροί κανόνες για την υγεία των πολιτών» είπε ο υπουργός και επιβεβαίωσε ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς συζητείται με το Υπουργείο Υγείας. Η υποχρεωτική χρήση της μάσκας έχει κριθεί αναγκαία και από άλλα κράτη ενώ πολλοί θεωρούν ότι και τα γάντια θα ήταν μία λύση κατά την διάρκεια της επαναφοράς στην κανονικότητα.


Μαρία Μόσχου
movenews.gr