Έναν σαφή οδικό χάρτη προς την Αττικό Μετρό για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό έδωσε η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το ΣτΕ έλαβε μια απόφαση-σταθμό, που ουσιαστικά επαναφέρει στις ράγες τον διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό, εκδικάζοντας τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει οι δύο συμμετέχουσες κοινοπραξίες (Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom). Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr, η απόφαση του ΣτΕ ξεκαθαρίζει ότι δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα ακύρωσης του διαγωνισμού, δεχόμενη ταυτόχρονα να μην προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Εντούτοις, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, πλέον οι κατευθύνσεις που δίνει το ΣτΕ εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό πως - υπό την προϋπόθεση ότι αυτές ακολουθηθούν - ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της δεκαετίας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, μπορεί να μπει στην τελική ευθεία και να ολοκληρωθεί.
Κάτι που είναι κομβικό, καθώς σε άλλη περίπτωση θα τιναζόταν στον αέρα ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα στη χώρα, προκαλώντας απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε κοινοτικούς πόρους για τη συγχρηματοδότηση του έργου αλλά και χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση του ΣτΕ δίνει ξεκάθαρο οδικό χάρτη στην επιτροπή του διαγωνισμού για το τι πρέπει να κάνει ώστε να ξεμπλοκάρει η διαδικασία και να μην υπάρξει νέα πολύμηνη καθυστέρηση.
Πέραν των υπό δημοπράτηση έργων, μεγάλη συμβολή στην αναπτυξιακή ανάσα που χρειάζεται η ελληνική οικονομία για την μετά τον κορονοϊό εποχή, έχουν και έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί, με πολλά από αυτά να θεωρούνται «ναυαρχίδες» του φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος της κυβέρνησης, όπως το μεγάλο έργο του Ελληνικού.
Μαρίνα Φούντα
insider.gr