Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

«Υπερβολικές οι απαιτήσεις»-Οι Φίλοι Σιδηροδρόμου «απαντούν» στο Δήμο για τη διέλευση του τρένου.

Υπερβολικές χαρακτηρίζει τις απαιτήσεις του Δήμου Πατρέων για την υπογειοποίηση του τρένου από Ρίο έως Κανελλοπούλου ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας παράλληλα, πως τα αιτήματά του έχουν αντιφάσεις, κυρίως, όσον αφορά στη συνέχιση της λειτουργίας του Προαστιακού.
Σε ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρεται μεταξύ άλλων πως

«α) Ο ΟΣΕ δεν έπραξε τίποτα περισσότερο από ότι του επέβαλλε η συμβατική

του υποχρέωση έναντι της ΕΡΓΟΣΕ και του εργολάβου που ανέλαβε την κατασκευή της νέας αναβαθμισμένης σιδηροδρομικής γραμμής από τον Ψαθόπυργο μέχρι λίγο μετά το Ρίο.

β) Η υπογειοποίηση που απαιτεί ο Δήμος Πατρέων ανέρχεται σε 8 χιλιόμετρα περίπου, όσο δηλαδή και το μήκος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά στην Πάτρα χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς! Είναι δηλαδή σαν οι Αθηναίοι να απαιτούσαν υπογειοποίηση των γραμμών από τον Πειραιά μέχρι τις Αχαρνές, άλλα 10 χιλιόμετρα δηλαδή! αντί των 1.200 μέτρων που έχει αποφασιστεί να υπογειοποιηθούν.

γ) Η διαφωνία του Δήμου για την προσωρινή αναστολή του προαστιακού σιδηροδρόμου λόγω των έργων έρχεται και σε πλήρη αντίφαση με τις άλλες διεκδικήσεις του, αφού διεκδικεί μια υπογειοποίηση με την δημιουργία, άνωθεν αυτής, ενός «γραμμικού πάρκου», όπως το αναφέρει χαρακτηριστικά, το οποίο σημαίνει ότι ζητά την οριστική κατάργηση του επιτυχημένου επιφανειακού «Προαστιακού Σιδηροδρόμου»! Δεδομένου δε του ότι η σήραγγα που διεκδικεί δεν θα έχει κανέναν σταθμό μέχρι το Ρίο, θα παύσουν να εξυπηρετούνται με ένα μέσον σταθερής τροχιάς, τόσο το Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο, όσο και οι κάτοικοι της περιοχής, τόσο επίγεια, όσο και υπόγεια!

δ) Η αποδοχή των υπερβολικών απαιτήσεων του Δήμου θα επιφέρει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και του λιμανιού της. Ίσως δε και την ματαίωση του έργου, τουλάχιστον για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω αδυναμίας χρηματοδότησής του.

ε) Η ματαίωση, ή η καθυστέρηση του έργου, ή η απορρόφηση για τη υπογειοποίηση των κονδυλίων που προορίζονταν για την επέκταση της γραμμής μέχρι τον Πύργο, θα στερήσει και από άλλες περιοχές, όπως η Ηλεία, την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής τους σύνδεσης,

Αλήθεια, πιστεύει πραγματικά ο Δήμος ότι συμφέρει στην πόλη η ακαμψία που επιδεικνύει και ότι έχει το δικαίωμα να υποθηκεύσει, ακόμα και έναντι των επερχόμενων γενεών, την οικονομική της ανάπτυξη, απλώς και μόνο για να ικανοποιήσει τις υπερφίαλες και λανθασμένες απαιτήσεις κάποιων κατοίκων;

gnomip.gr