Μόνο με χρήση μάσκας η επιβίβαση στα μέσα μεταφοράς – Τι επισημαίνουν οι οδηγοί
Μόνο με χρήση μάσκας η επιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αναλυτικά οι αλλαγές στην επιβίβαση. Το «κενό» στους ελέγχους των επιβατών επισημαίνουν οι οδηγοί.
Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας στις μετακινήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) από εργαζόμενους και επιβατικό κοινό, ελεγχόμενη είσοδος στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί η αναγκαία φυσική απόσταση και αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών, είναι οι κανόνες που θα ισχύουν εφεξής για τις μετακινήσεις μας.
Ωστόσο, οι οδηγοί των λεωφορείων επισημαίνουν τα ζητήματα που υπάρχουν στο νέο πλαίσιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών.
Ειδικά για τα λεωφορεία, σύμφωνα με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, η επιβίβαση θα γίνεται από τη μεσαία ή πίσω πόρτα, ενώ θα είναι υποχρεωτική η προστατευτική μάσκα από τους επιβάτες. Την ίδια ώρα, θα μπορούν να βρίσκονται σε κάθε λεωφορείο περίπου 40 επιβάτες, αντί για 100 που μετέφερε πριν τον κορωνοϊό.
Μιλώντας στο «MEGA» ο οδηγός λεωφορείου, Θοδωρής Καπελέρης υποστήριξε ότι σε γενικές γραμμές οι επιβάτες συμμορφώνονται στα μέτρα. Ωστόσο, ο κ. Καπελέρης υπογράμμισε ότι αν υπάρχει κόσμος στη στάση του λεωφορείου είναι υποχρεωμένος να σταματήσει, ακόμα και αν έχει συμπληρωθεί ο ανώτερος αριθμός επιβατών. Παράλληλα, σημείωσε ότι ο οδηγός δεν έχει δικαιοδοσία για τη χρήση μάσκας από τους επιβάτες, ενώ τόνισε πως ο όποιος έλεγχος -για μάσκες και αριθμό επιβατών- μπορεί να γίνεται μόνο από τα στελέχη της Τροχαίας.
Υπενθυμίζεται ότι χτες, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος και απηύθυνε έκκληση για την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων, ο έλεγχος της χρήσης μασκών και ο περιορισμός του συνωστισμού στις εισόδους των σταθμών, αποτελούν αρμοδιότητα ελεγκτικού μηχανισμού που θα είναι επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον.
Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών, τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, θα διαμορφωθούν ως εξής:
Στο μετρό και τον ηλεκτρικό, σήμερα, η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και σχεδιάζεται να κατέβει στα 6 λεπτά.
Στο τραμ, από τα 11 λεπτά, στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.
Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, ο αριθμός τους το επόμενο διάστημα θα ανέλθει στα 1.000.
Η πύκνωση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα, δηλαδή από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα. Επίσης, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, αποφασίστηκε η διαφοροποίηση της ώρας προσέλευσης των εργαζομένων στη δημόσια διοίκηση και κατανομή της σε τρεις ζώνες (07.00, 08.00 και 09.00 π.μ.).
Παράταση της μη ισχύος του Δακτυλίου
Επιπλέον, για λόγους διευκόλυνσης, αποφασίστηκε η παράταση της μη ισχύος του δακτυλίου για τον Μάιο, καθώς και από τις 4 Μαΐου η δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων (πέραν του οδηγού) στις μετακινήσεις με ΙΧ. Παράλληλα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, αποφασίστηκε η δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών και η αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένους από τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Οι εποπτευόμενοι φορείς θα συνεχίσουν τη συστηματική απολύμανση των χώρων των σταθμών, των καθισμάτων, του πατώματος και των χειρολαβών οχημάτων και των συρμών. Επίσης, θα προχωρήσουν στη σήμανση των σημείων αναμονής, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Η χρήση των ανελκυστήρων θα απαγορεύεται, με την εξαίρεση των ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
Ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.
Τέλος, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ευχαρίστησε όλους τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς, αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, όσο και για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, ιδιαίτερα σε είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα και φάρμακα.
Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό
«Δεν μπαίνουμε στο λεωφορείο και στο μετρό όταν έχουμε το παραμικρό σύμπτωμα, τηρούμε τα μέτρα ατομικής υγιεινής, προστατεύουμε την υγεία των συνανθρώπων μας και τη δική μας. Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις». Αυτό θα είναι και το μήνυμα της ενημερωτικής καμπάνιας που θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Μεταφορών.
Παρουσιάζοντας το πλαίσιο της σταδιακής άρσης των μέτρων στον τομέα ευθύνης του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως «τώρα έχουμε μπροστά μας μια νέα πρόκληση, αυτή της σταδιακής μετάβασης στην κανονικότητα, η οποία θα πρέπει να γίνει με τους όρους υγειονομικής προστασίας που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί». Προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η μεγάλη πρόκληση, ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρεί στην υιοθέτηση των παρακάτω κανόνων για την προστασία των εργαζόμενων και των επιβατών:
Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ). Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον.
Στην υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί, κατά το δυνατόν, η αναγκαία φυσική απόσταση.
Στην αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών.
athensvoice.gr/greece