Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Με Αμερικανούς συμμάχους η Goldair διεκδικεί τρία λιμάνια.

Το «παρών» στη διαδικασία διεκδίκησης τριών από τα συνολικά δέκα προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακά λιμάνια ετοιμάζεται να δώσει ο όμιλος Goldair, μέσω σύμπραξης με ισχυρά αμερικανικά πολυεθνικά σχήματα. Για τον σκοπό αυτό, χθες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου με δραστηριότητα στον τουρισμό και στις μεταφορές Kαλλίνικος Καλλίνικος και ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων της Goldair Βασίλης Μαγκλάρας συναντήθηκαν με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρεϊ Ρ. Πάιατ στην αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα. 
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η ελληνοαμερικανική συμμαχία για τη διεκδίκηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, που ανήκουν στην ομάδα των δέκα λιμενικών εγκαταστάσεων των οποίων την ιδιωτικοποίηση δρομολογεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στο κοινό ελληνοαμερικανικό σχήμα που έχει δημιουργηθεί, συμμετέχουν εκτός από την Goldair, η SSA Marine, η οποία με έδρα το Σιάτλ της Ουάσιγκτον διαχειρίζεται ετησίως περισσότερα από 14 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) και η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Black Summit Financial Group. Η τελευταία είναι ίσως γνωστή στο εγχώριο επιχειρηματικό γίγνεσθαι από τις επενδύσεις της κατά το παρελθόν σε ελληνικές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες. Στο κοινό αυτό σχήμα, που θα διεκδικήσει τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, θα είναι δυνατή η συμμετοχή και άλλων ελληνικών εταιρειών που ενδιαφέρονται για την παραχώρηση των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. 

Σχετικά με το μοντέλο αξιοποίησης των τριών λιμένων, όπως έχει αναφέρει η «Κ», στην Αλεξανδρούπολη προωθείται η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος, ενώ για το λιμάνι του Βόλου εξετάζεται το σενάριο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων γενικού φορτίου. Για την αξιοποίηση του λιμένα Καβάλας δεν έχουν ακόμα ληφθεί οριστικές αποφάσεις. 

Οπως εξηγούν όσοι δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά, η ύπαρξη σύγχρονων και ανεπτυγμένων λιμανιών διαδραματίζει ρόλο-κλειδί για την ενίσχυση των κλάδων των logistics και των μεταφορών, όπως και για την προσέλκυση περισσότερων και ισχυρότερων παικτών. «Αποτελεί για τον όμιλό μας στρατηγική επιδίωξη η συνεργασία με αμερικανικών συμφερόντων, υψηλού κύρους πολυεθνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να συμμετέχουμε κοινοπρακτικά ενόψει των αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου. Με δεδομένη την ηγετική παρουσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και logistics στην Ελλάδα, η Goldair μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος, με απώτερο σκοπό τη συμβολή των συγκεκριμένων λιμανιών στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και των τοπικών οικονομιών», σημειώνει ο κ. Καλλίνικος. 

Ο όμιλος Goldair προσβλέπει στα οφέλη από τη δημιουργία ισχυρών συνεργειών, δεδομένου ότι δραστηριοποιείται στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της Rail Cargo Logistics – Goldair, στην παροχή υπηρεσιών μεταφορών και logistics προς τρίτους (Goldair Cargo), ενώ έχει ισχυρή «βάση» στα αεροδρόμια, παρέχοντας μέσω της Goldair Handling υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών και επιβατών. Εχει ακόμη αναλάβει σε κοινοπραξία με την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο των εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, με τον ανάδοχο να προβλέπεται ότι θα αναπτύξει συνολικά 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Συνολικά θα αναπτυχθούν 250.000 παλετοθέσεις σε 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΛΕΒΕΓΚΟΣ

kathimerini.gr