Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Δυτική Αχαΐα: Μπορεί ο Προαστιακός να δώσει πνοή;


Ο καινούργιος Προαστιακός μπαίνει στις ράγες και ξεκινάει. Το δρομολόγιο, σε καθημερινή βάση, από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα. Η λειτουργία του προαστιακού Πάτρα - Δυτική Αχαΐα θα είναι σε πρώτη φάση 12ωρη, με πέντε δρομολόγια καθημερινά, τα οποία θα ξεκινούν μετά τις 6.30 το πρωί και θα ολοκληρώνονται στις 7 το απόγευμα περίπου.

Με προοπτική, όμως, από την άνοιξη και κυρίως από το καλοκαίρι να αλλάξει το σκηνικό: να αυξηθούν τα ημερήσια, καθημερινά, δρομολόγια, και να μπουν στο πρόγραμμα και νυχτερινά δρομολόγια, αφού οι παραλίες της Δυτικής Αχαϊας είναι ιδιαίτερα ελκυστικές και τραβάνε πολύ κόσμο.
Οι ενδιάμεσες στάσεις, από Πάτρα έως Κάτω Αχαϊα, θα είναι: Ανθείας, Ιτιές, Παραλία, Τσαούση - Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Καμίνια, Τσουκαλέικα και Αλισσός.
Η «Π» απευθύνθηκε σε δύο θεσμικά στελέχη της αγοράς και ζήτησε την άποψή τους για το αν και κατά πόσο ο νέος Προαστικός Πάτρα - Κάτω Αχαϊα μπορεί να δώσει καινούργια πνοή στην αγορά της Δυτικής Αχαϊας ευρύτερα. Καταθέτουν την άποψή τους ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης, Κώστας Ρέλλος, και ο πρόεδρος Ξενοδόχων, Τουριστικών Καταλυμάτων, Εστίασης και Αναψυχής Δυτικής Αχαΐας, Κώστας Ντεμίρης.




Η τοποθέτηση του κ. Ρέλλου: «Μόνο έτσι θα δώσει ζωή ο Προαστιακός...»
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Επαγγελματοβιοτεχνικού Συλλόγου Δύμης, Κώστας Ρέλλος, δίνει τη δική του διάσταση στο θέμα.
«Περιμέναμε τον ερχομό του τραίνου στη πόλη μας σαν το Μεσσία! Θα μας έφερνε κόσμο από παντού και θα ξεκινούσε η ανάκαμψη! Προσπαθώ να καταλάβω, με τα δεδομένα που ξέρουμε, τι θα προσφέρει το δρομολόγιο Πάτρα -Κάτω Αχαΐα στο ταξιδευτή, στη πόλη μας στο τουρισμό μας.
Πάτρα-Κάτω Αχαϊα, περίπου μια ώρα ταξίδι!
Σταθμός Κάτω Αχαΐας - πόλη Κάτω Αχαϊας, απόσταση μεγαλύτερη από 1000 μέτρα ακατάλληλη για περπάτημα με υψομετρική διάφορα και περιβάλλον. Ετσι όπως είναι τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, επιεικώς απαράδεκτο.
-Σύνδεση με τις παραλίες του δήμου μας, καμία.
-Σύνδεση του προαστιακού με το αεροδρόμιο, τίποτα.
-Το συγκεκριμένο δρομολόγιο με αυτά τα δεδομένα είναι άραγε βιώσιμο; Ασφαλώς οι αρμόδιοι κάτι θα ξέρουν περισσότερο. Η άποψη μου είναι ότι το χειμώνα δεν θα υπάρχει επιβάτης από Κάτω Αχαΐα με προορισμό τη Πάτρα, και το αντίστροφο.
Το καλοκαίρι, νομίζω, με κάποιες πολύ γρήγορες και δραστικές παρεμβάσεις, από μέρος της δημοτικής μας αρχής σε συνεργασία με φορείς και επιχειρηματίες, ο Προαστιακός μπορεί να δώσει ζωή στη παραλία της Κάτω Αχαΐας και των Αλυκών.
-Γρήγορη σύνδεση της παραλίας με την πόλη, με διάνοιξη των «πεζόδρομων» που ήδη υπάρχουν, θα βοηθήσει την επισκεψιμότητα και σίγουρα τα καταστήματα εστίασης.
-Ενας σύγχρονος προαστιακός και μια πόλη παραλιακή, γιατί τέτοια πρέπει να είναι, μας γεμίζει αισιοδοξία.
Είμαι σίγουρος ότι γρήγορα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς με συνεργασία και εξωστρέφεια θα κάνουν τα αυτονόητα. Οι προοπτικές για τη πόλη μας και γενικότερα για το δήμο μας είναι πολύ ευνοϊκές. Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει προτάσεις τις οποίες θα καταθέσει πολύ γρήγορα στη δημοτική αρχή».
Κ. Ντεμίρης: «Σύνδεση με κέντρο, με παραλίες και σύντομα με Αεροδρόμιο...»
Ο Κώστας Ντεμίρης έπιασε το θέμα απ' όλες τις παραμέτρους και κατέθεσε σφαιρικά και σαφέστατα την εκτίμησή του:
«Η έλευση του προαστιακού στην περιοχή της Κάτω Αχαΐας μπορεί να φέρει μόνο θετικά αποτελέσματα, σε κάποιους κλάδους της οικονομίας περισσότερα και σε άλλους λιγότερα.
Δεν μπορούμε να περιμένουμε φυσικά από τις πρώτες μέρες λειτουργίας κάποια μεγάλη αλλαγή στην αγορά της Κάτω Αχαΐας γιατί τα δρομολόγια είναι λίγα και οι στάσεις του προαστιακού δεν ευνοούν σε μεγάλο βαθμό την προσέλευση μεγάλου αριθμού επισκεπτών στην αγορά της Κάτω Αχαΐας.
Θα ωφεληθούν σίγουρα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής της ευρύτερης περιοχής. Τα οφέλη θα υπάρξουν όμως αν και εφόσον γίνουν τακτικά δρομολόγια, αν υπάρξουν νυχτερινά δρομολόγια και αν υπάρχει απευθείας σύνδεση από το ένα άκρο του Προαστιακού έως το άλλο και δεν χρειάζεται κάποιος να περιμένει ανταπόκριση.
Δεν νομίζω ότι ο προαστιακός θα αποδυναμώσει την αγορά της Κάτω Αχαΐας γιατί με τα τακτικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ προς Πάτρα όλοι είχανε και έχουν την επιλογή να φύγουν από την περιοχή και να κάνουν τα ψώνια τους στην Πάτρα.
Όμως ένας κάτοικος της Πάτρας, της Αγυιάς ή του Καστελόκαμπου θα μπορούσε εύκολα με το τραίνο να έρθει για να διασκεδάσει, να κάνει το μπάνιο του ή γιατί όχι και να κάνει τα ψώνια του στην αγορά της Κάτω Αχαΐας.
Με το ίδιο σκεπτικό θα είναι πολύ πιο εύκολο ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου ή κάποιος που θέλει να επισκεφτεί το νοσοκομείο του Ρίου να πάρει το τραινάκι και να είναι σύντομα στον προορισμό του χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει δύο λεωφορεία και χωρίς να χρειάζεται να περπατήσει αρκετή απόσταση για να πάρει το λεωφορείο για Ρίο.
Φυσικά οι φορείς ΟΣΕ, Δήμος Δυτικής Αχαΐας θα πρέπει να μεριμνήσουν για τη σύνδεση του Σταθμού Κάτω Αχαΐας με το κέντρο της πόλης ή και με τις κοντινές παραλίες καθώς επίσης και οι επιχειρηματίες να κάνουν τις ανάλογες προσφορές έτσι ώστε να προσελκύσουν αγοραστές στα καταστήματα τους.
Για να έχει επιτυχία το εγχείρημα που λέγεται προαστιακός από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα θα πρέπει:
1.Να έχει τακτικά και απευθείας δρομολόγια από το ένα άκρο έως το άλλο.
2.Να έχει νυχτερινά δρομολόγια για να διευκολύνει τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής στην διασκέδαση τους στο κέντρο της Πάτρας ή στα παραλιακά καταστήματα της ευρύτερης περιοχής χωρίς το άγχος της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ
3.Να υπάρχει στάση κοντά στο λιμάνι της Πάτρας για να μπορούν οι ταξιδιώτες να μεταφέρονται στα καταλύματα της περιοχής μας εύκολα και γρήγορα.
4.Να επεκταθεί σύντομα - και όχι μετά από δέκα χρόνια - ο προαστιακός προς Λάππα και Αεροδρόμιο καθώς και προς Πύργο - Ολύμπια.
5.Να επανασχεδιαστούν και να δημιουργηθούν νέες στάσεις, τουλάχιστον μία σε κάθε χωριό για να υπάρχει πρόσβαση στον προαστιακό από μεγαλύτερη πληθυσμιακή ομάδα. Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο προαστιακός να περνάει από ένα χωριό και να μην κάνει στάση.
Επίσης, ίσως κάποιοι πούνε ότι δεν βγαίνει χρονικά το δρομολόγιο αν γίνουν παραπάνω στάσεις γιατί υπάρχει μόνο μία γραμμή. Τους απαντάω λοιπόν σαν μηχανικός ότι υπάρχει λύση χρησιμοποιώντας τον σταθμό στα Βραχνέικα με αυτόματα κλειδιά που θα αλλάζουν μέσα από τον συρμό, χωρίς κλειδούχο, με πολύ μικρό κόστος, να γίνεται η διασταύρωση των 2 συρμών. Μικρό κόστος αν αναλογιστούμε το κόστος ενεργοποίησης της γραμμής Πάτρα-Κάτω Αχαΐας».

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ
.pelop.gr