Την αναβάθμιση των υποδομών του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας (σταθμός Λαρίσης) δρομολογεί η ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2020, με τη δημοπράτηση δύο σημαντικών έργων.
Πρόκειται για έργα με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αφορούν στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του σταθμού και των υποδομών για την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί, προβλέπει την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών και την υπόγεια σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με τον παρακείμενο σταθμό Λαρίσης της γραμμής 2 του μετρό.
Τρεις νέες αποβάθρες και μια υπόγεια διάβαση
Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει να κατασκευάσει, μεταξύ άλλων, τρεις νέες αποβάθρες επιβατών και μία μεγάλη υπόγεια διάβαση πεζών, μέσω της οποίας οι επιβάτες που θα φτάνουν στον σταθμό με το τρένο θα μπορούν να πηγαίνουν στο μετρό.
Η νέα υπόγεια διάβαση πεζών θα συνδέει με κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες τις συνολικά έξι αποβάθρες που θα υπάρχουν στο σταθμό όταν ολοκληρωθεί το έργο. Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να κατασκευαστούν έως και 20 εμπορικά καταστήματα.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, θα τοποθετηθεί νέα σήμανση στις εισόδους και εξόδους του σταθμού, στις τρεις νέες αποβάθρες, στην υπόγεια διάβαση πεζών, στις σκάλες και τους ανελκυστήρες. Μεταξύ των εργασιών που θα αναλάβει ο ανάδοχος είναι και η και η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών και των νέων εγκαταστάσεων.
Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του σταθμού Λαρίσης αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να αλλάξει η αρνητική εικόνα που παρουσιάζει ο σταθμός σήμερα, ο οποίος αποτελεί τη βασική σιδηροδρομική πύλη εισόδου στην πρωτεύουσα.
Σχέδια για δύο ακόμα ορόφους
Στα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνονται επιπλέον επενδύσεις, με την κατασκευή δύο ακόμα ορόφων στον κεντρικό σταθμό για τη στέγαση των υπηρεσιών του ΟΣΕ και τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων. Μεταξύ των σχεδίων που θα υλοποιηθούν στο μέλλον είναι και η κάλυψη του συνόλου του κτηρίου με μόνιμο διαφανές στέγαστρο το οποίο θα τοποθετηθεί σε μεταλλικούς στύλους.
Τα ίδια σχέδια προβλέπουν και την κατασκευή νέου κτηρίου, βόρεια του υφιστάμενου, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί επίσης για στέγαση υπηρεσιών του ΟΣΕ.
Πριν από τις παρεμβάσεις αυτές, ωστόσο, η ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσει στη δημοπράτηση ενός ακόμα έργου έως το τέλος του 2020 με προϋπολογισμό 24 εκατομμυρίων ευρώ, για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στην ευρύτερη περιοχή του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας.
Μεταξύ των παρεμβάσεων που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου είναι η κατασκευή ανισόπεδης διάβασης οχημάτων στην οδό Πέλοπος, η οποία θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα ισόπεδη διάβαση στην οδό Λένορμαν, η κατασκευή υπαίθριου χώρου στάθμευσης για τους επιβάτες του σιδηροδρομικού σταθμού και η αναμόρφωση της έκτασης μεταξύ του σταθμού Λαρίσης και του διατηρητέου κτηρίου του σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου.
Αναμόρφωση της περιοχής
Η μελέτη του έργου προβλέπει την ενοποίηση της περιοχής μεταξύ των δύο κτηρίων με την κατεδάφιση παλιών κτισμάτων και περιφράξεων, την κατασκευή μικρών έργων οδοποιίας (ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια), κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης και αποχετευτικών έργων.
Σε συνδυασμό με το έργο για την κατασκευή νέας τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 2,4 χιλιομέτρων στα Σεπόλια, το οποίο είναι σε εξέλιξη, η εικόνα της περιοχής πέριξ του κεντρικού σταθμού της Αθήνας αναμένεται να βελτιωθεί αισθητά τα επόμενα έτη.
Περίπου 1.500 μέτρα της νέας γραμμής, η οποία θα ξεκινά από το σταθμό Λαρίσης και θα φτάνει μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, θα κατασκευαστούν υπόγεια. Το έργο ύψους 67 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τέσσερα χρόνια.
Αχιλλέας Τόπας
economistas.gr