Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Οι επενδύσεις σε συγκοινωνίες και σιδηροδρομικό δίκτυο το 2020.

Μία χρονιά γεμάτη επενδύσεις μπορεί να χαρακτηριστεί το 2020, καθώς έχει ήδη δρομολογηθεί η υλοποίηση έργων, που περιλαμβάνονται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων. Σε μερικούς από αυτούς τους κλάδους, όπως είναι οι μεταφορές, οι επενδύσεις υπολογίζονται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ, ενώ στον αγροτικό κλάδο στα σκαριά βρίσκονται επενδύσεις συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Αστικές συγκοινωνίες

Στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ για την προμήθεια νέων μέσων μεταφοράς. Στην Αττική, σε προετοιμασία βρίσκεται ο διαγωνισμός για την ανακαίνιση 15 συρμών του ΗΣΑΠ (Γραμμή 1 του Μετρό), με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ. Με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προβλέπεται να ανακαινιστούν οχήματα, που βρίσκονται στην Αθήνα από τη δεκαετία του ’80 και των οποίων η λειτουργία και η εμφάνιση χαρακτηρίζονται ως προβληματικές.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες γραμμές του Μετρό, θα χρειαστούν 6 ακόμη συρμοί στην Γραμμή 3, που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, με σκοπό την πύκνωση των δρομολογίων. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών του Τραμ από την Alstom, που αναμένεται να κοστίσει συνολικά 54 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, με πρόσφατη απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας έδωσε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η γραμμή 4 του Μετρό, επένδυση συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο διεκδικείται από δύο σχήματα: τις ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και τις ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

Σιδηροδρομικό δίκτυο

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις επενδύσεις επί του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας παίζει η ιταλική εταιρεία «Ferrovie», η οποία δρομολογεί επενδύσεις τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη δημιουργία ή και παραγγελία νέων συρμών τρένων, που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των επιβατικών, κατά κύριο λόγο, μεταφορών.

Επιπλέον, επενδύσεις τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ αναμένεται να πραγματοποιηθούν, με στόχο τον πλήρη εκσυγχρονισμό των τεχνικών βάσεων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα της ΕΕΣΣΤΥ, την οποία πρόσφατα απέκτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τέλος, όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να επενδύσει 50 εκατ. ευρώ.


Αριστοτέλης Παππάς
Πηγή: Reporter.gr