Η απεργία των εργαζομένων στην Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μετά από εκείνη του Μαΐου του 1968.
Η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού που έχει εισηγηθεί ο Εμανουέλ Μακρόν πλήττει περισσότερο από όλους τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Η κυβέρνηση δηλώνει ότι οι αλλαγές είναι απαραίτητες για να καταστήσουν το σύστημα δικαιότερο και πιο βιώσιμο, αλλά τα συνδικάτα λένε ότι οι εργαζόμενοι θα ζημιωθούν.
Την Τρίτη 7 Ιανουαρίου νέες συνομιλίες αναμένεται να υπάρξουν μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων και της κυβέρνησης.
Στο διάγγελμά του την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ο Μακρόν δεσμεύτηκε «να μην υποχωρήσει από τα σχέδιά του για αναμόρφωση του πολύπλοκου μέχρι σήμερα συνταξιοδοτικού συστήματος της Γαλλίας». «Θα ήταν προδοσία για τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας που θα κληθούν να πληρώσουν το τίμημα» σημείωσε ο Μακρόν.
Οι επικεφαλής των Συνδικαλιστικών Ενώσεων κάλεσαν για μαζική διαμαρτυρία στις 9 Ιανουαρίου ενώ ένας νέος 96ωρος αποκλεισμός των εγκαταστάσεων πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων των διυλιστηρίων, των τερματικών σταθμών πετρελαίου και των αποθηκών, προγραμματίζεται για τις 7 Ιανουαρίου.
Την Πέμπτη,η Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων (SNCF), ανέφερε ότι αναμένεται να ακυρωθούν τα μισά δρομολόγια με τρένα-εξπρές ενώ οι περισσότερες γραμμές στο μετρό του Παρισιού αν και σήμερα είναι ανοιχτές, εξακολουθεί να υπάρχει σύγχυση.
Γιατί απεργούν
Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τα σχέδια του Μακρόν να προχωρήσει σε βασικές ισχύουσες ρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος και να εγκαθιδρύσει ένα σύστημα βασισμένο σε πόντους.
Συνδικάτα που εκπροσωπούν εκατομμύρια υπαλλήλους τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα προειδοποιούν ότι αυτό θα επηρεάσει δραματικά τις συντάξεις για πολλές θέσεις εργασίας και θα αναγκάσει τους ανθρώπους να εργάζονται περισσότερο ή να παίρνουν μειωμένες αποζημιώσεις όταν συνταξιοδοτούνται.
reader.gr