Εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
Όλο και πιο εμφανείς γίνονται οι ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού στις αστικές συγκοινωνίες, στις οποίες εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Πλέον, ως αποτέλεσμα των ελλείψεων, από σήμερα (χθες) Δευτέρα έχει μείνει χωρίς νυχτερινή βάρδια το τμήμα «ηλεκτροδότησης» της γραμμής 1 του μετρό, δηλαδή του δικτύου του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Εφεδρείες δεν υπάρχουν και ως εκ τούτου η έναρξη αναρρωτικής άδειας ενός εκ των εργαζομένων, ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας, αφήνει κενό, το οποίο εμφανίζεται δυσαναπλήρωτο από τις 10 το βράδυ και μετά και για διάστημα περίπου δέκα ημερών.
«Τα τεχνικά τμήματα έχουν αποδεκατιστεί, οι ελλείψεις έχουν χτυπήσει κόκκινο ενώ οι αρμόδιοι παραμένουν στις διαπιστώσεις και μόνο σε αυτές, λόγω της νομοθεσίας που δεν επιτρέπει τις νέες προσλήψεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης» σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης.
Ο ίδιος μάλιστα επισημαίνει πως σε περίπτωση που σημειωθεί μία διακοπή ρεύματος αργά το βράδυ και ενώ ακόμα εκτελούνται δρομολόγια, δεν θα υπάρχει τεχνικός βάρδιας στο τμήμα να την αντιμετωπίσει: «Πρακτικά οι επιβάτες θα μείνουν στους συρμούς και θα πρέπει να κληθεί τεχνικός από το σπίτι. Αυτή είναι η εντολή που έχει δοθεί αλλά στην περίπτωση που συμβεί ακόμα και κάτι απλό η αποκατάστασή του μπορεί να πάρει και δύο ώρες» προσθέτει ο κ. Ρεβύθης υπογραμμίζοντας ότι οι ελλείψεις είναι τόσο πολλές που το πρόβλημα κινδυνεύει να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα.
«Είναι τρομερά επείγουσα και απαραίτητη η άμεση πρόσληψη προσωπικού για την τεχνική βάση και για τη λειτουργία, π.χ έλεγχος κομίστρου, σταθμαρχεία στην ΣΤΑ.ΣΥ. Πολύ σύντομα θα αρχίσουν τα προβλήματα να αυξάνονται και να γίνονται ακόμα πιο εμφανή στο 1 εκατομμύριο των πολιτών που κινούνται καθημερινά με το μετρό» τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μάλιστα, το γενικό σύνολο των κενών θέσεων βάσει οργανογραμμάτων έφτανε τον Οκτώβριο τα 691 άτομα.
Τα κενά αυτά κατανέμονται:
Οδηγοί συρμών: 230.
Σταθμάρχες: 65.
Εκδότες: 125.
Ελεγκτές κομίστρου: 20.
Τεχνίτες, μηχανικοί και εργαζόμενοι στη Γενική Διεύθυνση Συντήρησης και Έργων: 240 εκ των οποίων 15 κενές θέσεις εντοπίζονται στους τεχνίτες ηλεκτροδότησης με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εργαζόμενοι σε οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες: 11.
Η υποστελέχωση ακόμα και κρίσιμων θέσεων είναι γνωστή εδώ και χρόνια στην εταιρία, Γι΄ αυτόν τον λόγο πέρυσι υπήρξε μία προκήρυξη για εσωτερική μετακίνηση για την κάλυψη κάποιων θέσεων στο τμήμα ηλεκτροδότησης. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι τελικώς εγκρίθηκε η μετακίνηση δύο εργαζομένων, η απόφαση δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα καθώς θεωρούνται απαραίτητοι και στα τμήματα από τα οποία θα αποχωρήσουν.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι ελλείψεις κρατούν κλειστά και περίπου 80 από τα 109 εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).
Αυτό που φαίνεται να έχει βελτιωθεί τον τελευταίο καιρό είναι οι χρονοαποστάσεις ανάμεσα στους συρμούς με την προσθήκη δύο συρμών ανά γραμμή, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών. Συγκεκριμένα, στη γραμμή 2 Ανθούπολη – Ελληνικό προστέθηκαν δύο συρμοί το απόγευμα και πλέον κυκλοφορούν 16 με αποτέλεσμα ο χρόνος ανάμεσα στους συρμούς να έχει μειωθεί από τα 4.45 λεπτά στα 4.15 τις ώρες αιχμής. Στη γραμμή 3 ο χρόνος είναι 4,5 λεπτά και πλέον είναι διαθέσιμος ένας εφεδρικός συρμός. Στη γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ) από το σύνολο των 45 συρμών, ενεργοί είναι οι 33 αλλά διαθέσιμοι είναι οι 23 και ο χρόνος αναμονής μεταξύ δρομολογίων έχει μειωθεί στα 5,5 από 6 λεπτά που ήταν τον περασμένο Μάιο. Στόχος είναι να επισκευαστούν και να δοθούν στην κυκλοφορία ακόμα δύο συρμοί το συντομότερο.
Στο τραμ από τα 36 οχήματα, ενεργά είναι τα 23 και διαθέσιμα τα 22 με τη συχνότητα δρομολογίων να βρίσκεται περίπου στα 7,5 λεπτά. Αναλυτικά δρομολογούνται 6 οχήματα στο τμήμα ΣΕΦ-Βούλα, 7 οχήματα στο τμήμα Κασομούλη-ΣΕΦ και 9 οχήματα στο τμήμα Κασομούλη-Βούλα.
Μαρία Λιλιοπούλου
ethnos.gr