Kάτω από μια από τις πιο πολυσύχναστες πόλεις της Ευρώπης, οι μηχανικοί κάνουν τους τελικούς ελέγχους ενός ακόμη σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτός είναι ο σταθμός του μετρό Γενεύη-Σαμπέλ, ένας από τους 45 σταθμούς του Leman Express.
Αποτελεί τμήμα ενός σιδηροδρομικού έργου ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ που σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει την αύξηση του πληθυσμού όχι μόνο στη Γενεύη, αλλά και πολλών γαλλικών πόλεων πέρα από τα σύνορα, ανάμεσά τους η Ανμάς,η Μπελγκάρντ και η Ανεσύ.
Οι πόλεις θα συνδεθούν μεταξύ τους με γρήγορα και συχνά δρομολόγια σε ράγες μήκους 230 χιλιόμετρων - καθιστώντας το Λεμάν Εξπρές το μεγαλύτερο διασυνοριακό περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Leman Express, τα εγκαίνια της γραμμής το Δεκέμβριο αποτελούν ορόσημο.
«Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος που βρίσκομαι εδώ για την ολοκλήρωση του Leman Express γνωρίζοντας ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι εργάστηκαν για αυτό το γιγαντιαίο έργο. Αυτο το δίκτυο δεν είναι μόνο για την πόλη της Γενεύης, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή όπου ζουν πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι », λέει ο Μάριο Γουέρεν,διευθύνων σύμβουλος της Λεμάν Εξπρές.
Η Γενεύη έχει από τα χειρότερα προβληματα κυκλοφορίας στην Ευρώπη.Οι οδηγοί στην πόλη χάνουν περισσότερο χρόνο σε κυκλοφοριακή συμφόρηση κάθε χρόνο από τους υπολοιπους σε πολύ μεγαλύτερες πόλεις, όπως η Σαγκάη, το Βερολίνο και το Τορόντο.
Η νέα ταχεία σιδηροδρομική γραμμή ελπίζει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό - με τους εμπειρογνώμονες να προβλέπουν ότι η οδική κυκλοφορία θα μειωθεί κατά 12% στις ώρες αιχμής.
«Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα καλά δομημένο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο επιτρέπει την κινητικότητα που πραγματικά έλειπε πριν, εκτός από τα τοπικά δίκτυα και μερικά λεωφορεία. Τώρα θα έχουμε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα μπορεί να μεταφέρει πολλούς ανθρώπους με γρήγορα τρένα που θα συνδέουν τις μεγάλες πόλεις στην περιοχή αυτή».
Όπως μεταδίδει ο απεσταλμένος του euronews στη Γενεύη Τρεντ Μάρεϊ:««Μπορεί να φαίνεται πολύ ήσυχα εδώ τώρα, αλλά όταν ο σταθμός ανοίξει μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, θα αποτελεί μέρος ενός δικτύου που θα μεταφέρει πάνω από 50.000 επιβάτες κάθε μέρα. Πολλοί από αυτούς τους επιβάτες θα έρχονται από αυτή την κατεύθυνση - οι εργαζόμενοι από τη Γαλλία. Θα έρχονται για δουλειά στη Γενεύη και κατόπιν θα επιστρέφουν με τον ίδιο τρόπο στο σπίτι τους διασχίζοντας τα σύνορα».
Τα τρένα που θα εξυπηρετήσουν το δίκτυο περιλαμβάνουν συνδυασμό ελβετικών και γαλλικών μηχανών, ενώ οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς από τις δύο χώρες συνεργάζονται για να εξασφαλίσουν ότι τα τρένα είναι συμβατά με τους σταθμούς των δύο πλευρών των συνόρων. Ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος ήταν να εξασφαλιστεί ότι οι νέοι σταθμοί κάτω από την πόλη συνδέονται ομαλά με τα τραμ της Γενεύης και επιτρέπουν στους πεζούς να έχουν πρόσβαση σε σημαντικά αξιοθέατα της πόλης σε όλες τις καιρικές συνθήκες
Για τον Ζαν Μισέλ Μπρινγκόλφ αρχιτέκτονα του σταθμού Γενεύης-Σαμπέλ:«Ένα δίκτυο πρέπει να συνδέεται με άλλα συστήματα μεταφορών καθως και με δημόσιες υποδομές. Για παράδειγμα, εδώ στο σταθμό Σαμπέλ, συνδεόμαστε με το νοσοκομείο - ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Ελβετίας».
Η γραμμή θα εγκαινιαστεί στις 15 Δεκεμβρίου με το δρομολόγιο που θα ξεκινήσει στις 5και 5 το πρωί .
gr.euronews.com