Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2019

Αναβάθμιση του δικτύου σύνδεσης μεταξύ ΟΛΘ και ΟΣΕ.


Σε έναν χρόνο και με 3,3 εκατ. ευρώ η υφιστάμενη γραμμή και σχέδια για νέα με 20 εκατ. ευρώ

Σε έναν χρόνο περίπου θα έχει ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης του δικτύου με το λιμάνι του ΟΛΘ  στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τον Οργανισμό εξετάζεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή να εισέλθει σε άλλο σημείο του λιμένα.

Συγκεκριμένα, πέρα από την ολοκλήρωση των έργων του προβλήτα 6, κάτι το οποίο θα σημάνει την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και περισσότερων φορτίων, ο ΟΛΘ επιδιώκει τη βελτίωση της οδικής (ΠΑΘΕ, Εγνατία) και σιδηροδρομικής σύνδεσης, καθώς δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι χωρίς επαρκή σύνδεση στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. 

Ειδικότερα, σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση, ο ΟΣΕ αναβαθμίζει την υφιστάμενη σύνδεση, με έργο συμβατικής δαπάνης 3,3 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2020.

Με τον 6ο προβλήτα

Για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και ειδικότερα τη σύνδεση με τον 6ο προβλήτα, η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και μάλιστα εξετάζεται η κατασκευή γραμμής και σε άλλο σημείο. Αρχικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το έργο, το οποίο είχε υπολογιστεί αρχικά στα 20 εκατ. ευρώ, ίσως προκηρυχθεί σε 2 χρόνια.

Εξάλλου, η προτεραιότητα του ΟΣΕ για το διακρατικό σιδηροδρομικό έργο Sea2Sea και την πρωτεύουσα σημασία που δείχνει για το έργο η νέα ηγεσία του Οργανισμού προκύπτει και από την απάντηση του προέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλου, σε σχετική ερώτηση 17 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.


Του Φάνη Ζώη
naftemporiki.gr