Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

25 Μαΐου 1996 - 25 Νοεμβρίου 2019 : Ενάμισης χρόνος για να κλείσει ο Μουτζούρης τα 25 χρόνια επαναλειτουργίας. Ε, και;

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Παρότι ακόμα και σήμερα ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιος είναι ο υπεύθυνος φορέας της χρήσης των ειδικών σιδηροδρομικών δικτύων, δηλαδή του τρένου του Πηλίου και του αντίστοιχου των Καλαβρύτων, δηλαδή αν είναι ο «ιστορικός» ΟΣΕ, όπως ξεκάθαρα είχε δηλωθεί, κατά την παραχώρηση των «κλειδιών» του φορέα διαχείρισης από το Ελληνικό Δημόσιο στην Ιταλική Κρατική Εταιρία Σιδηροδρόμων «Φεροβίε Ντε Λο Στάτο Ιταλιάνε», ή αν ο φορέας διαχείρισης είναι πλέον η ιδιωτική Τρενοσέ, από σήμερα, υπολείπεται ακριβώς ενάμισης χρόνος για να κλείσει το ένα τέταρτο του αιώνα η επαναλειτουργία του τρένου του Πηλίου (έλαβε χώρα στις 25 Μαΐου 1996) και ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε... 

Αλήθεια με ποια "ιβέντς", με ποιες εορταστικές εκδηλώσεις σκέφτονται οι υπεύθυνες σιδηροδρομικές εταιρίες να εορτάσουν αυτό το ιστορικό ιωβηλαίο; Θα πυκνώσουν αλήθεια τα δρομολόγια, δηλαδή από το ένα ζεύγος δρομολογίων κάθε θερινό Σάββατο θα δούμε να γίνονται δύο ή τρία, το ίδιο και τις Κυριακές; Θα δούμε το τρένο να δουλεύει τα σαββατοκύριακα ολόκληρη τη σαιζόν; Θα δούμε την, από πολύ καιρό πολυσυζητούμενη, πύκνωση το Καλοκαίρι, από ένα ζεύγος ανά ημέρα τα δρομολόγια να πληθαίνουν σε δύο, τρία ή και τέσσερα δρομολόγια κάθε θερινό Σάββατο και κάθε θερινή Κυριακή; 

Θα δούμε να συντηρείται η γραμμή σε ολόκληρο το μήκος, δηλαδή από το Σιδ/κό Σταθμό του Βόλου έως και τις Μηλιές; Θα δούμε κάποιες Κυριακές του καλοκαιριού του 2021 να εκτελείται το δρομολόγιο σε ολόκληρο το μήκος, δηλαδή από το Βόλο στις Μηλιές; 

Και με το τροχαίο υλικό τι; Θα δούμε καινούργια, νέα σύγχρονα βαγόνια να δρομολογούνται πλάι στα παλιά; Θα δούμε τα παλιά βαγόνια να τα έλκει αποκλειστικώς η ατμάμαξα; Ή θα προμηθευτεί ο Οργανισμός αυτοκινητάμαξες αντίστοιχες του οδοντωτού; Ή μήπως η Τρενοσέ θα εκδώσει επετειακά εισιτήρια με έκπτωση; Ή με κλήρωση; Ή αν προμηθευτεί κάποιος ένα εισιτήριο με επιστροφή Α΄ θέσης θα έχει έκπτωση στην αγορά του εισιτηρίου του τραίνου του Πηλίου; 

Ή μήπως θα προβεί, σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘ, σε διαγωνισμούς ζωγραφικής, συγγραφής δοκιμίου από τους μαθητές για το τραίνο του Πηλίου; Η θα ντύσει τα νέα βαγόνια που θα παραγγείλει με αυτοκόλλητο "25 χρόνια". Ή θα προβεί σε διαφημιστική καμπάνια στο μετρό και αλλού; Ή θα προβεί σε σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με τους τοπικούς Δήμους και την Περιφέρεια Θεσσαλίας; Ή θα οργανωθούν διαγωνισμοί φωτογραφίας, έκδοση συλλεκτικού τόμου, πεζοπορίες, αναδωσώσεις, καθαρισμοί και ευπρεπισμοί εγκαταστάσεων και κτηρίων, άνοιγμά τους στο κοινό, κάλεσμα σε σχολεία και φορείς για εκδρομές όλο το χρόνο, νυκτερινές διαδρομές, παρουσιάσεις των σχεδίων και των άξιον πλανς για τα επόμενα χρόνια, το πως το τραινάκι θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό, πιο ωραίο, πιο ασφαλές, πιο λειτουργικό, πιο φιλικό, πιο οικολογικό, πιο γρήγορο, πιο εξυπηρετικό, πιο αστικό, πιο επιβατικό, πιο παγκοσμίως γνωστότερο; 

Ένα δεν θα δικαιολογηθεί: το τίποτα και το στάσιμο... 


Η Ανοικτή επιστολή απευθύνεται προς: 
Διευθύνοντα σύμβουλο Gianfranco Battisti και το Διοικητικό Συμβούλιο της Φερροβίε ντέλλο Στάτο Ιταλιάνε 
το διοικητικό συμβούλιο της Τραινοσέ 
το ΥΠΟΜΕΔΙ 
το διοικητικό συμβούλιο της ΡΑΣ 
το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ 
το διοικητικό συμβούλιο ΓΑΙΟΣΕ 
το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ 
το διοικητικό συμβούλιο της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ 
Κοιν: Πρεσβεία Ιταλικής Δημοκρατίας 


Με εκτίμηση, Σωτήριος Βενέτης