Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019

Πάτρα: Το τρένο θα φθάσει στο νέο λιμάνι...αλλά το 2027 - Πιθανή σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή.

Στα τέλη του 2019 ή το αργότερο στις αρχές του 2020 θα είναι έτοιμη η κυβέρνηση να παρουσιάσει ολοκληρωμένα την πρότασή της για τον τρόπο διέλευσης του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα. Ωστόσο, μια σειρά από προαπαιτούμενα έχουν ήδη συμφωνηθεί προκειμένου να περιλαμβάνονται στην πρόταση.
Μια πρώτη προϋπόθεση που θέτει η κυβέρνηση είναι η συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού, καθώς αποδείχτηκε επιτυχημένο μοντέλο αστικής και περιαστικής μετακίνησης για χιλιάδες πολίτες.
Επίσης, η κυβέρνηση δεν προσεγγίζει το έργο ως αυστηρά σιδηροδρομικό, αλλά πιστεύει ότι είναι ένα έργο ανάπλασης και λειτουργίας της Πάτρας με τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη (κυκλοφοριακό, έλλειψη θέσεων στάθμευσης κ.ά.). Συνεπώς, πρέπει να λύνει και τέτοια προβλήματα.
Η τρίτη προϋπόθεση είναι η σύνδεση με το λιμάνι και παράλληλα το άνοιγμα του μετώπου της πόλης προς τη θάλασσα. Η κυβερνητική πρόταση, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «ΠτΔ», θα είναι να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι, απορρίπτοντας τα σενάρια που θέλουν η διαδρομή να σταματάει στον Άγιο Διονύσιο και το βόρειο (παλιό) λιμάνι προκειμένου να εκπληρωθεί έγκαιρα ο όρος για τη σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με τη λιμενική υποδομή.

ΣΥΝΔΕΣΗ
ΜΕ ΒΙΠΕ

Μάλιστα, η προοπτική που εξετάζουν οι συντάκτες της πρότασης είναι το τρένο να συνδεθεί άμεσα με την Βιομηχανική Περιοχή, καθώς πιστεύουν ότι αυτή θα δώσει ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές μέσω του λιμανιού.
Οι ίδιες πηγές μας επισήμαναν ότι το έργο θα γίνει βιώσιμο μόνο με τη συν-λειτουργία του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο.
Στον γενικότερο σχεδιασμό για την ευρύτερη περιοχή περιλαμβάνεται και η επέκταση του προαστιακού στην Κάτω Αχαϊα, καθώς και η σύνδεση με τον Άραξο (λόγω του αεροδρομίου).

ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
pelop.gr